M
Som sagt, det beror på vilka/vilket företag man anlitar, om jobbet blir bra eller inte, inget annat. Tyvärr har många svenskar ännu inte förstått fördelarna med EU. Så vi lär väl som vanligt missa en massa fördelar som andra länder redan tagit för sig av.
Som tur är så slipper jag bry mig om utvecklingen på arbetsmarknaden, men det ska bli väldigt intressant å följa utvecklingen under de närmaste åren.
Jag är rädd att vi håller på att slå undan benen på oss själva, när vi inte anpassar oss till den verklighet som kommer att bli väldigt påtagbar, när konjunkturen vänder uppåt.
Nu finns inte längre den skyddade värld vi så länge levt i, å "utlänningar" har inga problem med att jobba över hela EU:s marknad. Så hur vi ska kunna hävda oss mot de länder, som redan nu inte ser några problem med att jobba över gränserna, begriper inte jag. Det verkar inte som vi klarar det rent mentalt eller psykiskt att göra som t.ex Irland, att importera arbetskraft från öst..., inte om det i allmänhet är svenskars inställning, det jag ser i den här tråden.
För arbetskraft i massor kommer vi att behöva om några år, annars klarar vi inte av att behålla välfärden. Alternativet är förstås att jobba fler timmar per dag, å flytta fram pensioneringen några år..., men vem vill göra det?

v-g skrev:
Detta gäller mest på småorter, i storstaden kan de skita fullständigt i sina kunder. På ett litet ställe kan man inte stöta sig med folk på samma sätt.
Sant!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.