Fairlane
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror också att det gått till ungefär så. Tycker dock du har onödigt hög förväntan på servicenivå på ett företag som inte kan förvänta sig någon uppsida av affären mer än i bästa fall en nöjd kund.
Ja, eller så får de säga "vi måste givetvis ta betalt för våra kostnader" eller så gör de det för att undvika problem som detta.

Nu har det dock tillkommit lite information att firman inte ville ge artikelnumret till kunden utan skulle fixa beställningen själva. Givetvis bör TS få artikelnumret och vill firman ta beställningen så kanske de tjänar tillräckligt på att de säkert har rabatt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Kund hade säker ligen fått både kvitto och artikel nummer. Men verkar inte intresse rad av detta. Bara av att hacka på montör. Hen tänkte kan ske att list skulle in gå.

Vad är väl 1500 i samman hanget. Är det mer än 800 annat än % uellt?
Enligt TS så finns inte artikelnumret med på fakturas,
Ja, 1500 är mer än 800 inte bara procentuellt. Det tror jag alla barn i lågstadiet vet.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Pin och 3 till
  • Laddar…
Ja, det är lite lurt med det där att firman inte lämnar ut artikelnummer, det håller jag med om.

• Gilla
Donn och 5 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Enligt TS så finns inte artikelnumret med på fakturas,
Ja, 1500 är mer än 800 inte bara procentuellt. Det tror jag alla barn i lågstadiet vet.
Så T M har köpt en port. Men vet inte vad. Var är instruktion? Och så vidare. Och nu tio år senare börjar bråka om en list i stället för att kolla upp vad hen be ställt och lösa det själv.

Men nu är bästa svar ut sett och T M går sin egen väg. Tror inte firman kommer sakna hen som kund.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Farstatjej90
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, det är lite lurt med det där att firman inte lämnar ut artikelnummer, det håller jag med om.
Verkligen detta är ju riktig varningsflagga och nåt som absolut talar till TS fördel!

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
E
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Verkligen detta är ju riktig varningsflagga och nåt som absolut talar till TS fördel!
Så du tror allt så att T M inte fick en hög papper till sin port? Och inte reagerade på detta.

Men just det. Man får ju inte sälja e mot T M. Allt T M skriver är sanning?!

Men men men ...

Äger man ett hus som man bygger om, bygger till och underhåller, så lägger i vart fall inte jag nån större tid och arbete för att korrigera lite spill av pengar i totalen. Helt enkelt, jag skiter i om det diffar nån krona i helheten.

- Men kanske TS eller nån annan startar en tråd när det blir som Uggla sjunger:
"Det går bra nu, pengarna rullar in..."

Vareviga gång det blir extra billigt,
t ex p g a säljares felräkning,
några brädlappar för mycket.

Har ännu inte sett att någon begråtit sig över sånt.
Inte ens säljare.

Redigerat:
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Avtal? Det finns inget avtal
Vad menar du? Naturligtvis finns det ett avtal. Förklara gärna vad du menar.

Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Så T M har köpt en port. Men vet inte vad. Var är instruktion? Och så vidare. Och nu tio år senare börjar bråka om en list i stället för att kolla upp vad hen be ställt och lösa det själv.

Men nu är bästa svar ut sett och T M går sin egen väg. Tror inte firman kommer sakna hen som kund.
Kan vi inte diskutera det som vi faktiskt vet istället för att var och en i tråden hittar på en egen historia om vad som hänt?

Analyserar vi det du skriver här så är det en massa uppgifter som du verkar ha hittat på själv. Varför?
Så T M har köpt en port.
Så långt verkar det korrekt
Men vet inte vad.
TS vet namnet på porten, men inte artikelnumret
Var är instruktion? Och så vidare.
Instruktionen? Det är väl förstå gången det kommer upp i tråden när du nu nämner det?
Och nu tio år senare börjar bråka om en list i stället för att kolla upp vad hen be ställt och lösa det själv.
10 år? Var fick du den siffran ifrån? Kanske var 3 månader sen, kanske 1 år, kanske 5 år, kanske 20 år, vem vet och vad spelar det för roll?
"börjar bråka om en list istället för att kolla upp vad hen beställt och lösa det själv" (Jag korrigerade svenskan i citatet, men ändrade inget annat.)
TS är kanske mycket väl medveten om att han beställt utan list, men kom på senare att han ville ha en list?
Han bråkade inte utan ville beställa en list
Lösa det själv försökte han ju, han bad om artikelnumret på den vara han köpt, för att kunna göra en tilläggsbeställning och lösa det hela själv.

Det är märkligt hur du i tråd efter tråd kommer in och hittar på en massa saker som inte står i texten och svarar på dessa och sen anklagar andra för att förstöra trådar.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 8 till
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Ursäkta off topic men största brottet i tråden är endå ditt överanvändande av "hen" och inte läsa igenom vad du skriver

In handlas
För vånad
För lust
Män i skor
Kan ske
Kom sumenter

Osv osv.
Vad betyder "endå"?

• Gilla
Donn
  • Laddar…
P
P Pligg85 skrev:
Sådana känner man igen. De ska utnyttja företag
som mellanhand mot grossist och ta del av deras rabatter och tycker det är något de ska ställa upp med. Inte sällan vill de köpa svart och momsfritt.
Garanterat samma gnäll om den hamnat på 834kr också.

Betala fakturan och tacka för servicen!
Om man använde en installatör som svinar med priset på reservdelar så brukar jag berätta detta för grannar och vänner så att de kan undvika denna i framtiden.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Kan vi inte diskutera det som vi faktiskt vet istället för att var och en i tråden hittar på en egen historia om vad som hänt?

Analyserar vi det du skriver här så är det en massa uppgifter som du verkar ha hittat på själv. Varför?

Så långt verkar det korrekt

TS vet namnet på porten, men inte artikelnumret

Instruktionen? Det är väl förstå gången det kommer upp i tråden när du nu nämner det?

10 år? Var fick du den siffran ifrån? Kanske var 3 månader sen, kanske 1 år, kanske 5 år, kanske 20 år, vem vet och vad spelar det för roll?
"börjar bråka om en list istället för att kolla upp vad hen beställt och lösa det själv" (Jag korrigerade svenskan i citatet, men ändrade inget annat.)
TS är kanske mycket väl medveten om att han beställt utan list, men kom på senare att han ville ha en list?
Han bråkade inte utan ville beställa en list
Lösa det själv försökte han ju, han bad om artikelnumret på den vara han köpt, för att kunna göra en tilläggsbeställning och lösa det hela själv.

Det är märkligt hur du i tråd efter tråd kommer in och hittar på en massa saker som inte står i texten och svarar på dessa och sen anklagar andra för att förstöra trådar.
Att läsa mellan raderna.
Kan man göra.
Om man inte är artistisk lagd.

• Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
P
Z Zlatje skrev:
Jag skulle beställa ny bottenlist till min garageport. Helt vanlig port. Jag kontaktar först Garageportexperten men de behövde se kvittot motsvarande men jag beställde den genom installatören, som är en annan person tillika den som installerade porten. Jag skulle såklart absolut ta det genom honom och att han beställer listen. Jag sa absolut men han kan glömma att jag betalar något påslag.

Under ungefär 3 veckors leveranstid frågar jag 2-3 gånger vad listen kostar, så jag vet om det är värt det. Han säger att han inte fått fakturan på sin beställning än. Han ringer och meddelar att listen är hos honom. Jag åker utanför hans privata bostad och hämtar upp den rätt upp och ner. Ingen direkt leveransbekräftelse eller något. Jag frågar igen vad listen kostar. Oklart men 500-800kr borde den kosta sa han.

Dum nog som jag var åkte jag hem och satte dit listen under helgen. Nu i måndags fick jag sms: ''Gummilisten blev dyrare än vad jag räknade med. 2159kr inkl frakt utan påslag''. Helt sinnessjukt pris för en liten gummilist.
Jag påpekade i sms att det var betydligt dyrare än hans 500-800kr han sa till mig och att det var synd att jag hann sätta dit den för annars hade jag aldrig tagit emot den.
- ''Sorry''. Det var hans svar på det sms:et och fakturan är skickad på 2159kr.

Jag är såklart skit förbannad för jag tycker att han ska betala för sitt misstag. Han borde enligt mig säga 800kr och han står för resten men han verkar inte vilja ha fler kunder i framtiden.
Nu funderar jag på vad jag juridiskt kan göra. Bestrida fakturan? På vilka grunder? ''offerten'' var ju muntlig och jag kan inte retunera listen nu heller. Jag stör mig något extremt på hans ''sorry'' så jag undrar ifall jag inte kan bestrida fakturan och säga att jag aldrig fått listen? Det finns inget sätt för honom att bevisa att jag fått listen då den aldrig skickades till mig och jag skrev aldrig på mottagandet. Eller jo, sms:et där jag säger att jag aldrig skulle satt dit den men där erkänner han indirekt att han sa 500-800kr för den också (om han nu sparat sms:et. Dock har jag det).

Tack för all hjälp
Nu när du har fått listen så hoppas jag att du har skrivit upp reservdelsnumret så att du kan ta hem från annan leverantör nästa gång.

E El-Löken66 skrev:
Att läsa mellan raderna.
Kan man göra.
Om man inte är artistisk lagd.
Svårt att häng-a med när en autistisk, ordblind, dys-lekt-iker försöker lä sa mel lan Rade rna.

• Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 7 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Nu åker du på ignore!
Jag varnade!
Åh n äj! He la helg en bli r för störd !

• Haha
  • Gilla
Marcus-k och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.