Nu har jag kollat igen.
Priset de begär är 3019kr ink moms och ing styrskenan.

Jag var där och försäljaren skulle göra lite bättre pris.
Han kom tillbaka efter febrilt knappande och helt oförstående:D
Tydligen ska maskinen kosta 4900kr enligt datorn.
För 3019kr så skulle byggvaruhuset gå back enlligt datorn, och såna priser kan de ju inte ha tyckte han:p
Jag ifrågasatte givetvis direkt om de står för priserna som de har märkt upp prylarna för.
Den som är ansvarig jobbar tydligen först på tisdag, så då får jag veta.

Jag fick alltså inte köpa maskinen för det pris den var utsatt för...:mad:
Inte idag iallafall.
Kanske tur, jag hade ju hoppats kunna köpa en fräs för lite mindre än tre lax;)

Står de för priset så köper jag nog den.
Annars så får jag hoppas att man hittar nåt på tradera eller blocket:)

Tack för alla tips hittills!
Kom gärna med fler tips om det dyker upp!

MVH Peter

Du skulle aldrig ha frågat, bara tigit och betalat. Tillfällen då nya Festool-maskiner kostar rimligt händer inte många gånger i livet ;)

Klart jag skulle ha gjort det!
Men det var ju säljaren som började att skrävla om att han nog kunde göra ett bättre pris...
Sen när deras datorelände började skrika om förlustaffär så backade han:mad:

Det är dock inte helt uppgivet än, jag kommer åka dit på tisdag och ifrågasätta ifall uppmärkt pris stämmer eller inte. Och gör det inte, så kommer jag ifrågasätta om något av uppmärkta priser i butiken stämmer.

Jag kan ju inte förlora:D
I värsta fall så står jag på ruta ett, dvs jag har ingen fräs:D

Du kan ju upplysa dom att det var tack vare dig som dom slapp sälja x antal maskiner till förlust pris, å det borde ju vara värt att få köpa den sista maskinen till det lågt utsatta priset.

//P

V8dc skrev:
Men det var ju säljaren som började att skrävla om att han nog kunde göra ett bättre pris...

Det är dock inte helt uppgivet än, jag kommer åka dit på tisdag och ifrågasätta ifall uppmärkt pris stämmer eller inte. Och gör det inte, så kommer jag ifrågasätta om något av uppmärkta priser i butiken stämmer.

Jag kan ju inte förlora:D
I värsta fall så står jag på ruta ett, dvs jag har ingen fräs:D
Är mkt intresserad av att höra hur detta slutar...

Alltså, har du chansen, om det finns fler uppmärkta maskiner, plocka på dig en och gå till kassan direkt. Men det kanske inte går?

Mr Handyman skrev:
Alltså, har du chansen, om det finns fler uppmärkta maskiner, plocka på dig en och gå till kassan direkt. Men det kanske inte går?
Nja, det blir svårt.
De har demomaskiner framme och ska man handla så plockar de fram en.
Det ligger alltså inga framme som man kan plocka och bara gå till kassan.

Inte festools iallafall:rolleyes:

Micke184 skrev:
Är mkt intresserad av att höra hur detta slutar...
Lovar att återkomma så fort det hänt något.

"Verkar en affär vara för bra för att vara sann, så brukar det oftast vara så.."

Men plötsligt så händer det. :D

V8dc skrev:
...
Lite intressant att han vill fixa ett bättre pris på en Festool produkt bara så där. Inte har dom väll ändrad sin prispolitik på sistone?

För övrigt är jag också en nöjd ägare till en Bosch GMF1400.

Redigerat:
Inte vet jag.
Detta är ju ett litet lokalt byggvaruhus.
Normalt är de betydligt dyrare än de stora varuhusen i grannkommunen.
Bauhaus, silvan, byggolle med mera.
Så de kanske försöker "pruta lite" med sina kunder så man känner att man gör en bra affär. Tänkte nu inte på Festool, utan i allmänhet.

I just detta fallet så blev det ju ingen affär.
Säljaren var ung och kanske lite oerfaren, samt ville sälja.

Köpte min Festool skruvdragare där för några år sedan, och då prutades det inte en krona....

Som sagt, jag får återkomma hur det gick.

gwyrlim skrev:
Lite intressant att han vill fixa ett bättre pris på en Festool produkt bara så där. Inte har dom väll ändrad sin prispolitik på sistone?
Jag ringde runt lite i Malmö innan jag köpte min TS55:a och skenor. Slutade med att jag köpte kittet med dubbla 1400-skenor som Festool annonserade förra året. Dock hade jag fått bättre pris på TS55-EBQ-Plus-FS + extra 1400-skena än vad kittet (som dock innehöll en mögig bag oxo) hos en av handlarna. Det fick jag utan att ens besöka butiken, jag ringde bara runt. Så som vanligt lönar det sig att kolla runt ;)

Utsatt pris gäller! En affär måste alltså sälja till det pris de satt ut sedan är det upp till dem att ändra pris när du väl handlat.
Detta för att inte kunna skylta med lockpriser för att få in folk i affären där något annat gäller. Elektronikkedjorna kringgår detta med att ha lågt pris i reklamen för en specifik vara men har bara några enstaka exemplar. Du borde alltså fått köpa fräsen vid första tillfället.

Bumler skrev:
Utsatt pris gäller! En affär måste alltså sälja till det pris de satt ut sedan är det upp till dem att ändra pris när du väl handlat.
Detta för att inte kunna skylta med lockpriser för att få in folk i affären där något annat gäller. Elektronikkedjorna kringgår detta med att ha lågt pris i reklamen för en specifik vara men har bara några enstaka exemplar. Du borde alltså fått köpa fräsen vid första tillfället.
Nej, detta stämmer inte. Enligt Avtalslagen är inte priset på hyllan eller prislappen ett bindande anbud, utan ses som ett utbud. Kunden som lägger fram prismärkt vara i kassan är däremot ett anbud. Kassapersonal som tar varan, slår in o tar betalt är själva accepten. Med förebehåll för att inget har ändrats på området under de senaste 5 åren...

phl skrev:
Jag ringde runt lite i Malmö innan jag köpte min TS55:a och skenor. Slutade med att jag köpte kittet med dubbla 1400-skenor som Festool annonserade förra året. Dock hade jag fått bättre pris på TS55-EBQ-Plus-FS + extra 1400-skena än vad kittet (som dock innehöll en mögig bag oxo) hos en av handlarna. Det fick jag utan att ens besöka butiken, jag ringde bara runt. Så som vanligt lönar det sig att kolla runt ;)
Var finns de andra återförsäljarna av festo i malmö?
Jag hittade då bara theofils när jag skulle köpa min ts55a förra året, iofs så började de sälja dem på bulltofta bygg också någon månad efter att jag hade handlat.
Tror dock att de har slutat sälja sänksågen och bara har skruvdragaren (nånting 12) kvar i nuläget...

Gå in på Festools hemsida, klicka på Återförsäljare och sedan din landsända... De butiker med många bockar har gott utbud.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.