Inte en aning, jag reagerade själv på priset.
Frågade inte något om det, jag skulle ju inte handla....

Fnularn skrev:
Nån som erfarenhet av denna, från Dewalt? [länk]
En 110V maskin från staterna i denna kraft kräven en ganska dyr 230-110V omvandlare

V8dc skrev:
....
Var in på lokala byggvaruhuset och de hade en sådan Festool som många i tråden rekommenderar. 3000 inklusive en 800mm styrskena. Ink moms.
Blev helt klart sugen!!!

...
Vilket varuhus var det? Verkar helt galet billigt:eek:

Det var inte dyrt även om det skulle vara en OF 1010 Q + FS 800/2 :)

Springare skrev:
Det var inte dyrt även om det skulle vara en OF 1010 Q + FS 800/2 :)
Vadå även? :confused:

Q är en billigare variant. Om den heter EBQ har den bl.a. broms och elektronisk reglerbart varvtal plus systainer.

Jag har inte den blekaste om det var en "Q" eller inte:o
Visste inte att det fanns olika....

Var som sagt förbi byggvaruhuset i ett helt annat ärende, men passade på att fingra på fräsen när jag såg den. Mindes att någon hade lovordat den här i tråden.

Tretusen etthundranånting kostade den för att vara exakt. :D
800mm styrskena ingick. Priserna de anger är alltid ink moms där.

ppalm skrev:
En 110V maskin från staterna i denna kraft kräven en ganska dyr 230-110V omvandlare
Nej blir en självklart en 230V maskin, länken va bara för att visa modellen. Och on nån har kört maskinen?

V8dc skrev:
Jag har inte den blekaste om det var en "Q" eller inte:o
Visste inte att det fanns olika....

Var som sagt förbi byggvaruhuset i ett helt annat ärende, men passade på att fingra på fräsen när jag såg den. Mindes att någon hade lovordat den här i tråden.

Tretusen etthundranånting kostade den för att vara exakt. :D
800mm styrskena ingick. Priserna de anger är alltid ink moms där.
Vi prövar igen - vilket byggvaruhus? (och var?)

screamin-daemon skrev:
Q är en billigare variant. Om den heter EBQ har den bl.a. broms och elektronisk reglerbart varvtal plus systainer.
Trodde inte de fanns längre...

Micke184 skrev:
Vi prövar igen - vilket byggvaruhus? (och var?)
Woody i Strängnäs.
Kan kolla närmare idag.
Det var inte erbjudande eller rea.

Kan givetvis ha läst fel, men känns konstigt eftersom jag kollade ju specifikt på fräsen:confused:

Wow!
För det priset är det nästan värt att ta en tur till strängnäs... (bor i malmö :-P )

Om det inte blir en festo så rekomenderar även jag Bosch pof 1400, känns som en klart prisvärd instegsmodell så länge du inte tänker bli fräsare på heltid. ;)

Jag har fräst en del med Metabo-fräsen i testet och med Festool 1010 och en reflektion är att även om Festons dammutsug och andra manicker på fräsplattan är bra, så gör de det svårare att se frässtålet när man tex fräser mot en linje, tex vid infällning av gångjärn. Där väljer jag oftare Metabon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.