Badrumsrenovering pågår!
Golv/väggar och tak är av betong, snickarna har rätat upp väggarna med en regelstomme, monterat 15mm plyfa samt gips.

Tanken är att ha våtrumsmatta samt vägghängd WC, och den är redan inköpt på Markeplace.
Jag tänkte snickra en låda från golv till tak för att dölja cisternen. Helst vill jag ha matta även på denna, annars har jag sett att en del målar eller klinkrar den.

Hur löser man tätskiktet som ju även skall finnas bakom/under cisternen?

• Badrumsrenovering pågår, gipsklädda väggar med en synlig wc-cisternram monterad och rördragning framträder mot en betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Raskus Raskus skrev:
Badrumsrenovering pågår!
Golv/väggar och tak är av betong, snickarna har rätat upp väggarna med en regelstomme, monterat 15mm plyfa samt gips.

Tanken är att ha våtrumsmatta samt vägghängd WC, och den är redan inköpt på Markeplace.
Jag tänkte snickra en låda från golv till tak för att dölja cisternen. Helst vill jag ha matta även på denna, annars har jag sett att en del målar eller klinkrar den.

Hur löser man tätskiktet som ju även skall finnas bakom/under cisternen?
Man brukar väl stoppa in cisternen i en (helst inspekterbar) låda med utlopp inuti tätskiktet?

G gmogmo skrev:
Man brukar väl stoppa in cisternen i en (helst inspekterbar) låda med utlopp inuti tätskiktet?
Så är det, det är det praktiska momenten jag söker.
Det lutar åt att jag kaklar lådan och lämnar öppet sista millimetrarna mot golv så eventuellt läckage kan rinna ut.

Man sätter tätskiktet först. Sen skruvar man dit fixturen och bygger en låda runt den.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Och det som useless skriver framgår väl av GVK:s branschregler. Eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.