18 209 läst ·
159 svar
18k läst
159 svar
Handdukstork över vägghängd toalett- hygien, bakterier och virus.
Hur hygieniskt beror knappast på var torken placeras. Eller om man har vägghängd eller golvstående toalett.P Petrasss skrev:
Praktiskt beror väl på men vad skulle vara problematiskt? Mest praktiskt är iofs antagligen att inte ha någon handdukstork.
Det är ganska normalt att ha handdukar på toa...
Hur många bakterier virvlar en toalettspolning upp? | illvet.se https://illvet.se/halsa/hur-manga-bakterier-virvlar-upp-nar-toaletten-spolasBönhas skrev:
Bönhas skrev:
Man kan stänga locket vid spolning och även om man vill låta barn hänga upp handdukar.
Ser inga problem om man hanterar det med förnuft, vi har handdukstork bredvid vanlig toastol i fritidshuset och enda plats den kunde sättas på utifrån elregelverk.
Ser inga problem om man hanterar det med förnuft, vi har handdukstork bredvid vanlig toastol i fritidshuset och enda plats den kunde sättas på utifrån elregelverk.
Ja locket finns nog där av någon anledning........A AndersS skrev:
Stänger man locket innan spolning ser jag inga problem med detta.
Sen verkar ju 90% av mänskligheten inte göra det, och då hamnar ju allsköns "skit" på handdukar och annat i närheten. Sen kan man ju fundera hur illa det faktiskt är - din mobiltelefon lär vara minst lika besudlad om du inte tillhör den ganska lilla skaran som rengör din telefon regelbundet.
Sen verkar ju 90% av mänskligheten inte göra det, och då hamnar ju allsköns "skit" på handdukar och annat i närheten. Sen kan man ju fundera hur illa det faktiskt är - din mobiltelefon lär vara minst lika besudlad om du inte tillhör den ganska lilla skaran som rengör din telefon regelbundet.
Vi hade handdukstork över vägghängd toalett i förra bostaden. Mycket opraktiskt tycker jag. För att inte handdukarna skulle släpa ner i i toaletten hade de monterat den en bra bit upp på vägen vilket gjorde att jag (längd kring 1.70 m) aldrig orkade sträcka mig över för hänga handduken där, kanten för cisternen var i vägen och gjorde att det kändes ” jobbigt”. Hängde handduken på duscstångdraperiet istället..
https://illvet.se/halsa/hur-manga-bakterier-virvlar-upp-nar-toaletten-spolasN Nalleman64 skrev:
Vet inte om ni läser allt? Eller har ni helt tättslutande lock på era klosetter?
https://illvet.se/halsa/hur-manga-bakterier-virvlar-upp-nar-toaletten-spolasA AFMIH skrev:Stänger man locket innan spolning ser jag inga problem med detta.
Vet inte hur noga ni läser texten? Eller om ni kanske har helt tättslutande lock på toastolen och därför inte förstår?
Du verkar inte ha så stor erfarenhet av barn eller aerosoler men utan tvättmaskin anser jag att det verkar va en otroligt ogenomtänkt lösning.A AndersS skrev: