Handdukstork över vägghängd toalett hur hygieniskt och praktiskt?

Enligt Agnes Wold är det väl inga problem 😂

• Gilla
  • Haha
Therese Winblad och 6 till
  • Laddar…
Bra ventilation är det bästa, då behöver man ingen handdukstork.

• Gilla
sagabelami och 3 till
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Handdukstork över vägghängd toalett hur hygieniskt och praktiskt?
Hur hygieniskt beror knappast på var torken placeras. Eller om man har vägghängd eller golvstående toalett.
Praktiskt beror väl på men vad skulle vara problematiskt? Mest praktiskt är iofs antagligen att inte ha någon handdukstork.

Det är ganska normalt att ha handdukar på toa...

• Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Enligt Agnes Wold är det väl inga problem 😂

• Barn når upp för att hänga en vit handduk på en handdukstork ovanför en toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
Fox Lane och 24 till
  • Laddar…
Bönhas Bönhas skrev:
Hur hygieniskt beror knappast på var torken placeras. Eller om man har vägghängd eller golvstående toalett.
Praktiskt beror väl på men vad skulle vara problematiskt? Mest praktiskt är iofs antagligen att inte ha någon handdukstork.

Hur många bakterier virvlar en toalettspolning upp? | illvet.se https://illvet.se/halsa/hur-manga-bakterier-virvlar-upp-nar-toaletten-spolas

• Gilla
Cecilia Möller och 2 till
  • Laddar…
Bönhas Bönhas skrev:

• Ett barn hänger upp en vit handduk på en handdukstork bredvid en toalett i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
leffeisala och 2 till
  • Laddar…
Man kan stänga locket vid spolning och även om man vill låta barn hänga upp handdukar.
Ser inga problem om man hanterar det med förnuft, vi har handdukstork bredvid vanlig toastol i fritidshuset och enda plats den kunde sättas på utifrån elregelverk.

• Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
N
Exakt som Anders skriver ovan - stäng locket innan du spolar så minskar spridningen av ev. bakterier och annat radikalt.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Man kan stänga locket vid spolning och även om man vill låta barn hänga upp handdukar.
Ser inga problem om man hanterar det med förnuft, vi har handdukstork bredvid vanlig toastol i fritidshuset och enda plats den kunde sättas på utifrån elregelverk.
Ja locket finns nog där av någon anledning........

• Gilla
mapel99 och 6 till
  • Laddar…
Stänger man locket innan spolning ser jag inga problem med detta.

Sen verkar ju 90% av mänskligheten inte göra det, och då hamnar ju allsköns "skit" på handdukar och annat i närheten. Sen kan man ju fundera hur illa det faktiskt är - din mobiltelefon lär vara minst lika besudlad om du inte tillhör den ganska lilla skaran som rengör din telefon regelbundet.

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Vi hade handdukstork över vägghängd toalett i förra bostaden. Mycket opraktiskt tycker jag. För att inte handdukarna skulle släpa ner i i toaletten hade de monterat den en bra bit upp på vägen vilket gjorde att jag (längd kring 1.70 m) aldrig orkade sträcka mig över för hänga handduken där, kanten för cisternen var i vägen och gjorde att det kändes ” jobbigt”. Hängde handduken på duscstångdraperiet istället..

• Gilla
Ironside och 2 till
  • Laddar…
A AFMIH skrev:
Stänger man locket innan spolning ser jag inga problem med detta.

Sen verkar ju 90% av mänskligheten inte göra det, och då hamnar ju allsköns "skit" på handdukar och annat i närheten. Sen kan man ju fundera hur illa det faktiskt är - din mobiltelefon lär vara minst lika besudlad om du inte tillhör den ganska lilla skaran som rengör din telefon regelbundet.
https://illvet.se/halsa/hur-manga-bakterier-virvlar-upp-nar-toaletten-spolas

Vet inte hur noga ni läser texten? Eller om ni kanske har helt tättslutande lock på toastolen och därför inte förstår?

A AndersS skrev:
Du verkar inte ha så stor erfarenhet av barn eller aerosoler men utan tvättmaskin anser jag att det verkar va en otroligt ogenomtänkt lösning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.