4 391 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Hahaha vi har sådan otur att det är skrattretande!!
Hej!
Oturen kanske vänder,maken har lyckats ta bort gallret med mycket våld
Och brunn är full med rester v kaklet från när de rev ner badrummet....så med lite mer våld kanske vi lyckas få igång avrinningen,men vi oroar oss för fallet mot brunn från toalettstolens sida.
Men hellre det än helt stopp,vi vill ha pool men inte inne inomhus hahaha
Oturen kanske vänder,maken har lyckats ta bort gallret med mycket våld
Och brunn är full med rester v kaklet från när de rev ner badrummet....så med lite mer våld kanske vi lyckas få igång avrinningen,men vi oroar oss för fallet mot brunn från toalettstolens sida.
Men hellre det än helt stopp,vi vill ha pool men inte inne inomhus hahaha
Moderator
· Stockholm
· 57 856 inlägg
Men..
OK det var klantigt av dem att få ner skräp i brunnen, borde ha täckts. Men har de alltså gjort om tätskiktet? Och lyckat få dit manschett, och klämring, men inte rensat bort skräpet i brunnen? Låg skräpet i vattenlåset, eller längre ned?
OK det var klantigt av dem att få ner skräp i brunnen, borde ha täckts. Men har de alltså gjort om tätskiktet? Och lyckat få dit manschett, och klämring, men inte rensat bort skräpet i brunnen? Låg skräpet i vattenlåset, eller längre ned?
Huset är långt ifrån klar men det som faktiskt är gjort typ det mesta av tapetseringen och målning ser bra ut,det är riktiga proffs som utfört arbetet denna gång och förutom brunnen så är vi mycket nöjda med kakling av badrum och kök (Kaklingen i köket såg förjävligt ut).byggankan skrev:
Det som gör mig fortfarande irriterad är att det stora badrummet fortfarande inte är klar efter drygt 2 år,och att vi kommer att få köpa en ny handdukstork och massagebadkar eftersom Borohus vägrar att stå för det trots att det var deras förträffliga byggare som ställde ut dom på terrassen helt oskyddade och sedan stoppade arbetet.
Vad säger företaget som ställde ut det då?
Självklart skall man se till att täcka sådant och de har väl en ansvarsförsäkring som skall ta sådana missar.
Kakel etc i golvbrunn är ju direkt pinsamt för de som gjort jobbet.Jag hade begärt att de skulle rensat brunnen och sen att de står för en videofilmning av rören, man vet ju inte hur mycket som hamnat där.
Tror inte att Ni har otur, snarare att underentreprenörerna är sanslöst klantiga.
/Kent
Självklart skall man se till att täcka sådant och de har väl en ansvarsförsäkring som skall ta sådana missar.
Kakel etc i golvbrunn är ju direkt pinsamt för de som gjort jobbet.Jag hade begärt att de skulle rensat brunnen och sen att de står för en videofilmning av rören, man vet ju inte hur mycket som hamnat där.
Tror inte att Ni har otur, snarare att underentreprenörerna är sanslöst klantiga.
/Kent
Nu är det klart och maken säger att skräpet fanns i vattenlåset.hempularen skrev:
Har meddelat Gar-bos konsult så att han tar upp det med företaget.snickarboden skrev:Vad säger företaget som ställde ut det då?
/Kent
Ska jag vara helt ärlig så är alla hantverkare som fixar huset just nu väldigt uppstressade av konsulten/Gar-bo så det är inte så konstigt att det görs klantigheter
Klicka här för att svara