75 258 läst ·
908 svar
75k läst
908 svar
Ha cash på hög
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Korrekt, det var mer ett inspel på problemet med kylvaroruseless skrev:
Helt riktigt. Man gjorde helt enkelt bedömningen där och då, att det skulle kosta mer att hålla butiken öppen än stängd. Jag tror många helt underskattar problemen, det är lite mer än att skriva ner olika försäljningar i ett kollegieblock. Exakt vad vet jag inte då jag inte arbetar med det, men det tror jag alla oavsett vad man jobbar med vet att andra gärna underskattar arbetet som behövs, då de inte har koll på helheten.useless skrev:
Man hade möjlighet att t ex få ett tillfälligt undantag från kassaregisterlagen så man kunde sälja prylar och registrera köpen i efterhand. Men Coop gjorde bedömningen att det skulle bli för mycket administration för att dels registrera alla köp och dels manuellt uppdatera alla lagersaldon och liknande när systemen var igång igen så man valde själva att stänga butikerna istället.
Skulle det uppstå en sådan allvarlig krissituation så kommer det kreativa lösningar som ingen här i tråden skulle fundera på idag. 😉
Njut istället av att våren kommit i söder eller snart är på intågande i norr.👍
Njut istället av att våren kommit i söder eller snart är på intågande i norr.👍
Nog kan väl handlaren "skriva upp" eller fakturera manuelt på papper om så skulle varauseless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Den kreativa lösningen kallas i dagligt tal för plundring.A AndersS skrev:
Här skiner solen för full och det är riktigt varmt och gott.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Tja, om du är en tillräckligt viktigt och lönsam kund kanske din lokala vinbonde eller brännvinsbrännare kan tänkas fakturera dina inköp redan idag om du inte har cashuseless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
En fundering, vid denna hypotetiska kris, är det all form av digital betalning som går om intet?
Eller kan jag betala räkningar via banken?
För jag brukar beställa maten plockad åt mig, då är jag rätt säker på att det betalas via banköverföring och inte med kort 🤔
Eller kan jag betala räkningar via banken?
För jag brukar beställa maten plockad åt mig, då är jag rätt säker på att det betalas via banköverföring och inte med kort 🤔