75 258 läst ·
908 svar
75k läst
908 svar
Ha cash på hög
Har inte besökt en svensk bankomat på +10 år och de valörer jag har i sedlar är ren nostalgi.Intet skrev:
De ansvarsfulla och framförallt de ansvarsfulla med rysskräck har naturligtvis en respektabel summa kontanter i varierande valörer hemma.
Att tro att det går att hämta ut pengar i bankomaten när krisen väl är ett faktum är mer än lovligt naivt. För det finns helt enkelt inte så mycket sedlar så det räcker till alla.
Handlare har förhoppningsvis papper och penna och den , från dinosarnas tid, manuella kortdragaren 😂
Ser man det pragmatiskt så tar större förändringar tid och ibland blir det nya förutsättningar.
Kanske blir en återgång till "kontantkorten" man laddade med pengar, hemma hade man kortläsare med modem för uppringning.😂
Kanske blir en återgång till "kontantkorten" man laddade med pengar, hemma hade man kortläsare med modem för uppringning.😂
Medlem
· Blekinge
· 12 164 inlägg
Var hos en helsvensk fotvårdare som gärna tar kontanter istället för annat skit. Jag visste det sedan innan och hade med mig de sedlar som behövdes.
Hon hade t o m möjligheten att behandla en kund på krita för dennes dotter kom in för att betala. Hon hade tyvärr inte smaken att betala kontant.
Så vill jag ha samhället.
Hon hade t o m möjligheten att behandla en kund på krita för dennes dotter kom in för att betala. Hon hade tyvärr inte smaken att betala kontant.
Så vill jag ha samhället.
Hade säljarna lädervästar med logotyp på ryggen?galento skrev:
Tveksamt om det går att tjäna så mycket pengar på det. Vanligen finns det en kreditgräns på ett kreditkort. Jag tror inte att jag har högre än 100000 kr på något av mina kort.Alfredo skrev:
Det var väl på den tiden då Systembolaget inte accepterade kortbetalning?Alfredo skrev:
Eller var det kreditkort som Systemet inte tog emot, men däremot gick betalkort bra?
Jag har ett vagt minne om att det var något med att inte bli alkoholberoende på kredit.