Anna_H Anna_H skrev:
Ja, 1110 inlägg på 18 dagar är en imponerande mängd inlägg att spy upp.
ja jag är imponerad över att han hittar så många idiotiska inlägg att svara på

• Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Kanske blir en äganderätts fråga;)

Staffans2000
skoge skoge skrev:
Hade jag, varit du, skulle jag hållit en låg profil i ämnet "idioti".

Staffan

P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:

Staffan
Är det en tråd?

Staffans2000 Staffans2000 skrev:

Staffan
ja men nu är inte du jag

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Hur skulle ni ställa er till om det var kommunens mark som dessa träd stod på?

Nissens
Maskintok skrev:
Hur skulle ni ställa er till om det var kommunens mark som dessa träd stod på?
Som om de vore en privatperson. Fråga och acceptera svaret, eller föreslå en lösning båda tycker är bra.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Som om de vore en privatperson. Fråga och acceptera svaret, eller föreslå en lösning båda tycker är bra.
Jo nu är du ju på den vettiga sidan...
Tänkte om de andra vågade skriva hur de skulle göra... Har fått för mig att det är vanligare att man bara fäller på kommunens mark..

H
Allt ditt är mitt och mitt ger du faan i.
Många som lever så tyvärr.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
T
H Hallerudsbo skrev:
Allt ditt är mitt och mitt ger du faan i.
Många som lever så tyvärr.
Jag tar gärna lite av ditt. Jag vill inte vara girig, hälften räcker :)

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Folk i allmänhet har en sjuk förkärlek för träd och med tanke på den hetsiga debatten är nog husägarnas träd att jämställa med tvättstugor i hyreshus. I det här fallet är det inget men för den som äger träden, speciellt inte om TS planterar något som inte växte så högt. Det går att lösa utan minsta förlust för trädägaren. Oavsett rätten till träden, som inte går att tvista om, så kan man ju vara lite smidig. Klart som korvspad att man vill ha kvällssol, det vill alla.
Klar som korvspad att man vill ha kvällssol, men vem ska vara den smidige här? Ska grannen ta ner träden eller TS bygga en annan uteplats? Det rör sig inte om en trång radhusområde utan 3000 kvm och vad jag förstod så blir inte hela fastigheten skuggig p g a träden. Vilka är vi att bedöma för vem förlusten är störst för, trädägaren eller den som förlorar skugga...?

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Henningelvis och 5 till
  • Laddar…
Nissens
M MetteKson skrev:
Klar som korvspad att man vill ha kvällssol, men vem ska vara den smidige här? Ska grannen ta ner träden eller TS bygga en annan uteplats? Det rör sig inte om en trång radhusområde utan 3000 kvm och vad jag förstod så blir inte hela fastigheten skuggig p g a träden. Vilka är vi att bedöma för vem förlusten är störst, trädägaren eller den som förlorar skugga...?
Spelar väl ingen roll. Vill inte grannen ta ner träden så står de kvar. As simple as that.

• Gilla
1
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Spelar väl ingen roll. Vill inte grannen ta ner träden så står de kvar. As simple as that.
Jag håller med dig. :) Jag skrev kanske otydligt. Min kommentar var mer riktad till @Robert63 som pratade om att man ”ska vara lite smidig” i dylika situationer och menar att grannen ska kapa ner träden då hen inte skulle förlora något på att göra det (trots rätten att ha dem kvar).

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
P
M MetteKson skrev:
Jag håller med dig. :) Jag skrev kanske otydligt. Min kommentar var mer riktad till @Robert63 som pratade om att man ”ska vara lite smidig” i dylika situationer och menar att grannen ska kapa ner träden då hen inte skulle förlora något på att göra det (trots rätten att ha dem kvar).
Det jag har retat mig på är skriften.
Att det inte påverkar grannen så mycket..
Men sedan vill man inte förklara hur detta påstående kan bevisas eller hur man genomfört kontroll på detta...

Staffans2000
Maskintok skrev:
Är det en tråd?
Nej. Ett mentalt tillstånd.

Staffans

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.