134 479 läst ·
629 svar
134k läst
629 svar
Grannens träd skuggar för all eftermiddag och kvälls sol.
Du får det ju att låta som att ni är något slags offer. Mina ungar får inte fler glassar för att de tjatar, det gör mig bara mer irriterad. Säkert lite samma grej här.Kenneth Bergdahl skrev:
(Nej, de har aldrig gått så långt att de anlitat advokat i glassfrågan. Men det kanske kommer.)
Lärdomen är att man inte ska ställa upp för just den grannen.C chokonanana skrev:Jag har samma erfarenhet. Vi gick till slut med att fälla ett träd på vår tomt förutsatt att grannen skulle hjälpa till. Han lovade att han själv skulle hjälpa till, hans dotters man och hans son. När vi sedan stod där på morgonen och jag skulle fälla så hade dotterns man fått förhinder. 3 minuter efter att jag fällt trädet så fick sonen allergibesvär och åkte hem. Och grannen undrade om inte jag ville behålla veden själv istället. Onödigt att släpa iväg all ved när jag kan stycka upp den och elda själv menade han.. lärdomen är att man inte ska ställa upp för andra!
Lite så...
Samma sak på det viset att tvättstugan i ett hyreshus är en outsinlig källa till att komma på kant med grannen, Tvättstugan är födelseplatsen för "arga lappen". Tvättstugor väcker mycket känslor, precis som träd.Maskintok skrev:näpp det bör finnas en så kallade skyldighet till att ta hänsyn isåfall, det gör det inte.
Då detta faller under äganderätten.
Finns inget tvång eller börskap i att vara smidig för att behaga andras önskan.
tvättmaskiner i tvättstuga hos lägenhet delar man om man om man inte har den i lägenheten. det är inte samma sak alls..
Staffans2000 skrev:
hormoslyret jag kan ha tänkte jag vederbörande kunde ha druckit..
Jag menade inte att personen ifråga skulle vika hädan, jag ville veta till vilken grad vederbörande var på i miljöfrågor...
Inget annat, för var hon det sist nämnda..
Så hade jag kunnat debattera mer, det först nämnda undviker jag.
Visst, men du kan ju inte kräva av någon att de skall göra något på sin egendom bara för att du vill det.Kenneth Bergdahl skrev:
Blev att tänka på David Batras bok om arga lappar med titeln "Den som inte tar bort luddet ska dö".Robert63 skrev:
Det är lite så i den här tråden, "den som inte tar bort träden ska dö"