37 893 läst ·
24 svar
38k läst
24 svar
Grannens bygglovsritningar?
Gratis nej, men lantmäteriet har en betaltjänst som företag får använda och är man privatperson och ringer brukar man kunna få det mailat till sig gratisPeter2400 skrev:
Detta med datorisering fungerar bara på de större komunerna,
Göteborg kommer nog ikapp med tiden, de kanske fortfarande
lever i förvissningen Sossarnas fd Minister Ines Uusman uttalade
- Internet är bara en övergående fluga lol
Göteborg kommer nog ikapp med tiden, de kanske fortfarande
lever i förvissningen Sossarnas fd Minister Ines Uusman uttalade
- Internet är bara en övergående fluga lol
Medlem
· Jönköping
· 108 inlägg
Fast Göteborg är ju en större kommun... Jönköping är en mindre kommun och har byggloven digitaliserade sedan januari 2015.
Hittade faktiskt tvivelaktiga saker eller rättare sagt avsaknader av bygglov. Men det bryr jag mig inte om. Inte mitt problem.HenrikP skrev:
Ja kanske!bryggstun skrev:
Bor i ett ganska standardiserat radhusområde tänkte kolla lite på ur ett bygglov som många grannar fått var utformat och vad man kunde tänkas behöva bifoga i ett eventuellt eget bygglov.
Kommunen är skyldiga att skyndsamt lämna ut dessa om de inte är sekretessbelagda. Om de krånglar så är det bara att vifta med begreppet "Offentlighets- och sekretesslag 2009:400".Cicaro skrev:
Jajamensan, men de får ta betalt för kopieringen, däremot är de skyldiga att låta dig titta på dem gratis och skyndsamt plocka fram dem om du inte kan söka fram dem via en lånedatorGiftfrittKvastskaft skrev:
Klicka här för att svara