raveper raveper skrev:
Ja i trädgårdar skulle det bara få finnas rabarber, thujahäckar och gräs.
jäklar vad jobbigt…!
Vi har mest ogräs…
Spöstraff på dom som har maskrosor på gräsmattan!

nu börjar vi komma nån vart!
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
Snart är det bara ett barträd.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kapa ner skiten och ta ditt straff som en redig karl. Problemet löst.
Finns väl inget straff om man kapar det som hänger över på ts tomt. Kapa lite extra vettja då träden kommer hänga tillbaka långt över tomtgräns, och ingen vet exakt var gränsen var...
 
man undrar ju om garage taket gick sönder när ts sågade ner grenarna
 
R Robin Lindberg skrev:
jäklar vad jobbigt…!
Vi har mest ogräs…
Spöstraff på dom som har maskrosor på gräsmattan!

nu börjar vi komma nån vart!
Fy fan vad stryk jag skulle då.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Om jag fick bestämma skulle lagar om växtlighet i bebyggt område skrivas om.
Och med de lagarna skulle de där träden sågas ner i morgon på ägarens bekostnad, om inte ägaren själv sågar ner de idag.
Vilken tur att du inte får bestämma då.
Är min tomt och jag har vilka träd/växter jag vill ha på den.
Passar det inte grannen, får den väl flytta.
 
  • Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
Detta måste vara ett av de fulaste träd jag någonsin sett! Att grannen vill ha kvar detta måste vara i ren provokation
 
  • Gilla
Mia_maria och 1 till
  • Laddar…
Vi är tydligen olika Perra. Jag bor i stan.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Finns väl inget straff om man kapar det som hänger över på ts tomt. Kapa lite extra vettja då träden kommer hänga tillbaka långt över tomtgräns, och ingen vet exakt var gränsen var...
Jag menade samtliga träd!
 
Rent teoretiskt : vad händer om TS gräver upp rötterna som ligger på TS tomt och injicerar gift i dessa så att trädet dör ? Alt bara kapar dessa.
 
C claym skrev:
Rent teoretiskt : vad händer om TS gräver upp rötterna som ligger på TS tomt och injicerar gift i dessa så att trädet dör ? Alt bara kapar dessa.
Vad jag vet är det olagligt att orsaka skada på träden så dom dör, även om rötterna är inne på TS tomt
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
C claym skrev:
Rent teoretiskt : vad händer om TS gräver upp rötterna som ligger på TS tomt och injicerar gift i dessa så att trädet dör ? Alt bara kapar dessa.
Trädet kommer då välta åt ena eller andra hållet och göra kaffeved av någons tak med diverse följdproblem.
 
M maria01 skrev:
man undrar ju om garage taket gick sönder när ts sågade ner grenarna
Nej det var takpannor som sprack förra vintern. Enligt takläggaren låg det ett 15cm tjockt lager av gammalt barr som blåst in och var helt genomsurt. Pannorna klarade inte väta från två håll när det frös.
 
C claym skrev:
Detta måste vara ett av de fulaste träd jag någonsin sett! Att grannen vill ha kvar detta måste vara i ren provokation
Då ska du se tujja-häcken bredvid…
 
  • Haha
kattlucka och 1 till
  • Laddar…
Limpewe Limpewe skrev:
Nej det var takpannor som sprack förra vintern. Enligt takläggaren låg det ett 15cm tjockt lager av gammalt barr som blåst in och var helt genomsurt. Pannorna klarade inte väta från två håll när det frös.
Då var det ju mer ditt eget fel att du inte sett om dina pannor ett bättre.
 
  • Gilla
twoody och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.