P
G Gubben Östman skrev:
Återstår att se om de även tänker betala granne 1, och hur det blir med grannsämjan när vi ska ordna administrationen av vägen
Bra att du fick dina pengar!

Med tanke på strulet med brunnen så tror jag att det bästa är att se till att det skapas en officiell vägsamfällighet. Det kommer att kosta pengar, men det kommer att minska gnäll och osämja bland grannarna.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
G Gubben Östman skrev:
Som jag skrev i första inlägget så hade jag skickat ett kravbrev till grannen och att tidsfristen gick ut idag.

Kollade banken på kvällen och inga pengar hade kommit in.

Vi hade redan bestämt oss för att inte driva saken vidare. Det är helt enkelt för lite pengar för att det skulle vara värt den energin. Jag hade skrivit ett mejl med hur vi såg på saken men att vi inte tänkte driva det vidare - jag hann aldrig skicka mejlet.

För ungefär en timme sedan knackade det på dörren. Grannen lämnade över ett kuvert med pengarna och gick.

Återstår att se om de även tänker betala granne 1, och hur det blir med grannsämjan när vi ska ordna administrationen av vägen
Kul att grannen tog sitt förnuft tillfånga!
Kanske de varit här inne och läst?
Hoppas att du skriver en liten notis här om granne 1 får sina pengar.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
De har även betalat granne 1 nu, fast bara en av två fakturor. Den andra fakturan har de synpunkter på och har bestridit.

• Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Har funderat lite. Istället för att gå till tingsrätten. Är det inte enklare att bara sälja fakturan till ett factoring företag, typ Svea Finans?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J
M MickeMörkö skrev:
Har funderat lite. Istället för att gå till tingsrätten. Är det inte enklare att bara sälja fakturan till ett factoring företag, typ Svea Finans?
På en bestriden faktura?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
På en bestriden faktura?
Läst på och förstår att det är en dålig ide. Factoring bolagen säljer tillbaka fakturan om den bestrids. Ett elände detta med att det blir så mycket pengar att driva in en skuld som bestrids. Det gäller helt enkelt att ha torrt på fötterna innan man skriver en faktura så att det vid ett bestridande finns goda grunder att man vinner målet

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Fast factoring företag köper ju inte vad som helst även om man kanske kan tro det............

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.