70 747 läst ·
206 svar
71k läst
206 svar
Grannen vägrar återmontera stängsel, eftersom det skulle bli "fult"
Men du VET INTE vem som skött den. Hur länge ska vi hålla på och tjafsa? Du har inga belägg! Du verkar bara anse att du har rätt att ha dina saker på andras mark, stängsel, grenar... Jag är glad att jag inte har dig som granne!WaldenWoods skrev:
Du verkar inte ha läst tråden. Jag vill ha stängslet på MIN mark.RoTe skrev:
Jag är också glad att jag inte har dig till granne, så där är vi överens.
Ok. Jag läste bara ditt senaste inlägg och där framgår det inte. Men nu har jag läst vad du skrev för ett år sedan och då håller jag med om att grannen gjort fel.WaldenWoods skrev:
Ingen tror det vad jag vet. Det jag menar är att om du låter dina växter växa bortom din fastighetsgräns på ett sätt som medför att någon har rätt att se till att de avlägsnas, spelar det då någon större roll för dig vem som gör det?WaldenWoods skrev:
Ja. Eftersom den som har rätten (kommunen) inte har någon anledning att ta bort grenarna.Alfredo skrev:
Jag bor på en gata med mycket grönska. Uppskattningsvis hälften av fastigheterna på min sida gatan har växtlighet som hänger ut över kommunens dike, på samma sätt som jag. Om kommunen skulle strikt kapa all växtlighet längs tomtgränserna skulle gatan upplevas mycket tråkigare. Det gör de givetvis inte.
Hos oss inhämtar kommunen synpunkter från alla berörda parter, innan man (eventuellt) agerar på ett klagomål. Det tycker jag är sunt.RoTe skrev:
Tyvärr är det du kan göra att sätta hund stängsel på din egen sida häcken. Om du sätter det på sidan du inte ser och framförallt mot grannens vilja och till och med förfular det ännu mer med att klippa häcken ful lär du ha ett stängsel som då och då råkar ut för konstiga skador som grannen inte har en aaaaning om hur det kan ha skett. Tipset om att klippa din egen sida ganska hårt, sätta något hållbart ända intill och sen låta den växa igenom så stängslet inte längre syns är nog det bästa.