N nallepu skrev:
Har även städat källaren utan en enda tråd på kroppen.
Det skulle jag aldrig göra med alla vassa föremål som finns i källaren. Men du kanske har bara frottehanddukar att sortera.
 
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Lek med tanken att en vuxen näck människa kommer fram och börja prata med din 3 åring. Vad skulle du tycka om det?
En karl med erektion, skulle fått en rak höger. I övriga fall, skulle jag inte tyckt någonting alls, då jag inte är en mamsell som skriker efter luktsalt, så fort jag ser bar hud. Möjligen beror det på att jag växte upp i en tid när män förväntades att ha lite skinn på näsan.

Staffan
 
  • Gilla
Freddy_kruger och 5 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
En karl med erektion, skulle fått en rak höger. I övriga fall, skulle jag inte tyckt någonting alls, då jag inte är en mamsell som skriker efter luktsalt, så fort jag ser bar hud. Möjligen beror det på att jag växte upp i en tid när män förväntades att ha lite skinn på näsan.

Staffan
Haha alltid samma sak. ”Jag växte upp i en tid”
 
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Haha alltid samma sak. ”Jag växte upp i en tid”
Precis. jag i en tid och du i en annan.

Staffan
 
K
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis. jag i en tid och du i en annan.

Staffan
visst. Men vi kollar på en viktig olikhet gällande dessa tider. nu vet jag ju inte hur gammal du är men vi tar 50-60 år som exempel ( hoppas inte jag förolämpar dig på något sätt då detta bara är ett exempel)
Nu jämnfört med för 50 år sen vet vi väldigt mycket mer om hur barn utvecklas och hur känsliga dem kan vara för intryck då dem inte klarar av att förstå och ta in vissa saker dem ser , då dem inte klarar förstå vissa saker kan intryck som tex nämns ovan bli något väldigt fel i deras små ögon, och det innebär fel åt alla möjliga håll. Tex man fårvara naken precis överallt tror dem . Vilket man inte får! det är okej att frysa ut en person som är naken tror dem . Att mobba någon oavsett vad är aldrig okej!
Och just sådana här intryck som en naken granne kommer dem lägga märket till och skapa förvirring alla gånger.
 
K
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis. jag i en tid och du i en annan.

Staffan
och innan vi börjar diskutera att ni inte tog någon skada när ni var barn, låt mig först säga. Att det är en annan värld vi lever i idag, på gott och ont,i denna värld är det mycket mer intryck för barn att ta in varje dag hela tiden . Vilket gör att det inte finns plats för allt i ett litets barns huvud
 
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
och innan vi börjar diskutera att ni inte tog någon skada när ni var barn, låt mig först säga. Att det är en annan värld vi lever i idag, på gott och ont,i denna värld är det mycket mer intryck för barn att ta in varje dag hela tiden . Vilket gör att det inte finns plats för allt i ett litets barns huvud
Ren rappakalja!
Det är du som förvirrar lintottarna med moralpredikningar. Hade du hållt inne med din egen avsky för bar hud, hade de små inte reagerat överhuvudtaget.
Men jag sätter en femma på att du driver med oss:D.

Staffan
 
  • Gilla
Freddy_kruger och 3 till
  • Laddar…
harry73
Om vi nu diskutera nakenhet och småbarns utveckling, ligger största faran på internet, inte i grannens trädgård.

Det betyder inte att jag skulle acceptera grannens nakenhet under alla omständigheter, men just hos oss har jag svårt att se hur det kan bli problem.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P
K Krille_90_ skrev:
och innan vi börjar diskutera att ni inte tog någon skada när ni var barn, låt mig först säga. Att det är en annan värld vi lever i idag, på gott och ont,i denna värld är det mycket mer intryck för barn att ta in varje dag hela tiden . Vilket gör att det inte finns plats för allt i ett litets barns huvud
Dock skall vi ändå inte skydda barnet mot allt. Jag tror att det skadar mitt barn mer om jag verkligen klär in barnet i vadderande utstyrsel, låter de inte se sånt som vi vuxna tycker är pinsamt, låter de inte skita ner sig eller slå sig. Dock finns det såklart en gräns i allt, grannen behöver ju inte komma fram 2 meter ifrån och ta en långsnackis.

Jag har märkt hur "rädda" dagisfröknarna känns när vårt barn har slagit sig på dagis, häromveckan fick han näsblod när han ramlade och den unga fröken verkade på något sätt lite väl försiktig när hon skulle berätta det. Tydligen är där föräldrar som stissar upp för något litet blåmärke för att barnet ramlar.

Att barnet ser en naken människa i sin trädgård tror inte jag skadar barnet, där spelar du en stor roll i att försöka få barnet att förstå att alla är olika och lever olika. Samtidigt får du ju inte överdriva och få barnet tro att man får mobba dessa människor.
Det låter som grannarna i din historia var rejält elaka.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ren rappakalja!
Det är du som förvirrar lintottarna med moralpredikningar. Hade du hållt inne med din egen avsky för bar hud, hade de små inte reagerat överhuvudtaget.
Men jag sätter en femma på att du driver med oss:D.

Staffan
Jag gör inga sådana predikningar och håller allt detta för mig själv så detta är inget som återspeglar sig på mina barn över huvudtaget. Då vi flyttade från detta området långt innan vi fick barn. Och vem har sagt något om avsky för bar hud? Det är var och när man väljer att visa bar hud som jag tycker är olämplig det handlar om. Och människor som ska gå fram och sprit nakna börja prata . Du kanske få ta på dig läs glasögonen och läsa på lite om rappakaljan innan du uttalar dig
 
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Maken till småborgerlig inskränkt attityd, får man leta efter.
Ja, eller kanske kristen attityd?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
K Krille_90_ skrev:
lättklädd okej, naken när det stör inte okej
Det allra mesta av kroppen är naken om man enbart har ett par Speedos på sig. Skillnaden mot att vara helt naken är minimal.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
K Krille_90_ skrev:
Eftersom du inte kan tänka dig hur en situation ser ut och kan uppfattas från någon annan än dig själv utifrån dina egna intryck och tycken. Så känns det inte som någon större idé att diskutera detta med dig. Jag kan se och föreställa mig från olika perspektiv så jag har en annan syn på detta. Nu menar jag inte att dem aldrig få se någon naken men när en människa konstant är det och dessutom har en trädgård utan någon som helst insynsskydd så tycker jag inte att varken jag eller någon annan i familjen vill / ska behöva se detta. Särskilt inte en människa som skulle få för sig att komma fram näck och prata som denna person kunde göra ,
Lek med tanken att en vuxen näck människa kommer fram och börja prata med din 3 åring. Vad skulle du tycka om det?
Det skulle ju kunna bli så att barn som växer upp utan att bli itutade att det är fult och farligt med nakna människor blir mer harmoniska än andra som vuxna. Åtminstone lär de väl bli mer toleranta mot hur andra människor klär sig.
 
  • Gilla
Freddy_kruger och 3 till
  • Laddar…
P
K Krille_90_ skrev:
och innan vi börjar diskutera att ni inte tog någon skada när ni var barn, låt mig först säga. Att det är en annan värld vi lever i idag, på gott och ont,i denna värld är det mycket mer intryck för barn att ta in varje dag hela tiden . Vilket gör att det inte finns plats för allt i ett litets barns huvud
Det får plats mer än en sak även i ett barns huvud. VIlket är rätt bra. Annars hade barn (och vuxna) varit tvungna att olära sig saker innan de kunde lära sig något nytt, om huvudet hade blivit fullt.

b43369ef335f3f7bcd5e163297fd817a.jpg
 
K
Tycker väl att man bör fundera lite på hur man visar upp sig innan man går runt naken. Tycker det är skillnad att gå runt naken i sitt eget hus under dagen när solen skiner ute och man verkligen får anstränga sig för att se in och att gå runt naken i sitt hus på kvällen när det är mörkt och insynen är helt annan.

Jag gillar nakenhet och går gärna runt naken hemma. Ser grannarna mig så känns det lite som att det är deras problem, vi har mycket annat att titta på i trädgården, de behöver inte stirra rakt in genom fönstren!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.