https://www.nyteknik.se/karriar/naken-hemma-da-far-man-mycket-gjort-6408027
Naken hemma – då får man mycket gjort.'
Drygt fem procent av de tillfrågade uppger att de är nakna när de jobbar hemma.
Misstänker att företaget Sonicwall är ett Amerikanskt företag och att det är 5 % pryda amerikaner som jobbar nakna hemifrån. Skulle vara intressant att få veta hur många svenskar som jobbar nakna hemifrån. Skulle gissa att det finns betydligt fler i Sverige som jobbar nakna. Har vänner som alltid sveper in sig i en varm filt och går nakna så fort tillfälle ges.
Ps Sitter naken i min skinnsoffa när jag skriver inlägget. Har även städat källaren utan en enda tråd på kroppen. Ops kom just på att jag måste köpa vax till min nya skinnsoffa så jag slipper stjärtmärken på soffan!
PS2 Tror att några av mina grannar smyger bakom gardinerna när jag kommer hem kring 12 snåret på natten för mina grannar har blivit jättetrevliga när jag slängt kläderna efter att det varit mörkt hos grannarna en stund..
 
  • Älska
  • Gilla
Mats Carlsson. och 1 till
  • Laddar…
Två gamla damer hade ringt in pastorn för att deras granne gick runt baken och obscen i fönstret mitt emot. Pastorn kom och det bjöds på kaffe med utsikt mot fönstret där den opscene skulle visa sig, men. Jag kan inte se något att klaga på då hans fönsterkarm väl döljer det heligaste, sade pastorn.
Å jo, Kliv upp på pallen här så får pastorn se.
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
N nallepu skrev:
[länk]
Naken hemma – då får man mycket gjort.'
Drygt fem procent av de tillfrågade uppger att de är nakna när de jobbar hemma.
Misstänker att företaget Sonicwall är ett Amerikanskt företag och att det är 5 % pryda amerikaner som jobbar nakna hemifrån. Skulle vara intressant att få veta hur många svenskar som jobbar nakna hemifrån. Skulle gissa att det finns betydligt fler i Sverige som jobbar nakna. Har vänner som alltid sveper in sig i en varm filt och går nakna så fort tillfälle ges.
Ps Sitter naken i min skinnsoffa när jag skriver inlägget. Har även städat källaren utan en enda tråd på kroppen. Ops kom just på att jag måste köpa vax till min nya skinnsoffa så jag slipper stjärtmärken på soffan!
PS2 Tror att några av mina grannar smyger bakom gardinerna när jag kommer hem kring 12 snåret på natten för mina grannar har blivit jättetrevliga när jag slängt kläderna efter att det varit mörkt hos grannarna en stund..
Vad sägs om en "loin cloth" á la Tarzan? Då har din "guding" gott om luft och svängrum under detta uråldriga klädesplagg, kanske av tigermönstrat skinn? Jag brukar själv bada i poolen med "ådan" bar, men tomten är stor och jag har vanligtvis en lång T-shirt på mig. Varför ska man slita på sina dyra klädesplagg i onödan? Det är bättre att spara på tyget och särskilt Lycran, som inte gillar klor alls. Man ju gå ända bort till vägen i den "luftiga" klädseln och tömma brevlådan (som öppnas med nyckel framåt och nyckeln brukar kärva och man får ibland stå och vicka med nyckeln hit och dit), men då finns det risk att några bilar kör ner i diket.
 
  • Gilla
Mats Carlsson.
  • Laddar…
N nallepu skrev:
[länk]
Naken hemma – då får man mycket gjort.'
Drygt fem procent av de tillfrågade uppger att de är nakna när de jobbar hemma.
Misstänker att företaget Sonicwall är ett Amerikanskt företag och att det är 5 % pryda amerikaner som jobbar nakna hemifrån. Skulle vara intressant att få veta hur många svenskar som jobbar nakna hemifrån. Skulle gissa att det finns betydligt fler i Sverige som jobbar nakna. Har vänner som alltid sveper in sig i en varm filt och går nakna så fort tillfälle ges.
Ps Sitter naken i min skinnsoffa när jag skriver inlägget. Har även städat källaren utan en enda tråd på kroppen. Ops kom just på att jag måste köpa vax till min nya skinnsoffa så jag slipper stjärtmärken på soffan!
PS2 Tror att några av mina grannar smyger bakom gardinerna när jag kommer hem kring 12 snåret på natten för mina grannar har blivit jättetrevliga när jag slängt kläderna efter att det varit mörkt hos grannarna en stund..
Är det inte svårt att komma upp ur skinnsoffan, pga "sugkopps-effekten", när rumplädret sugs fast i skinnsoffan?
 
P
F fsn skrev:
Förstoringsglas i köksfönstret.......

Påminner mig om den ganska kaxiga mamman med två barn som påpekade att den skapligt berusade tonåringen på McDonald kunde dra upp byxorna för det verkade kallt för den lilla likmasken. Yngligen gick fram och doppade pitten i kvinnans milkshake och gjorde helikoptern 30 cm från ansiktet så hon blev helt prickig... Hon blev rätt fort tyst.
Att blir tyst var en konstig reaktion. Jag hade väntat mig att ynglingen hade fått en milkshake rakt på likmasken.

Hur ingrep du?
 
  • Gilla
Ellen223
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
På morgonmöten med kontoret sitter jag med kavaj ovantill och naken nedtill.
Det blir för dyrt om jag skulle göra så, tycker jag.
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det blir för dyrt om jag skulle göra så, tycker jag.
Dyrt? Du sparar ju skräddararvode för byxorna!
 
H Harrison skrev:
Vad sägs om en "loin cloth" á la Tarzan? Då har din "guding" gott om luft och svängrum under detta uråldriga klädesplagg, kanske av tigermönstrat skinn? Jag brukar själv bada i poolen med "ådan" bar, men tomten är stor och jag har vanligtvis en lång T-shirt på mig. Varför ska man slita på sina dyra klädesplagg i onödan? Det är bättre att spara på tyget och särskilt Lycran, som inte gillar klor alls. Man ju gå ända bort till vägen i den "luftiga" klädseln och tömma brevlådan (som öppnas med nyckel framåt och nyckeln brukar kärva och man får ibland stå och vicka med nyckeln hit och dit), men då finns det risk att några bilar kör ner i diket.
H Harrison skrev:
Vad sägs om en "loin cloth" á la Tarzan? Då har din "guding" gott om luft och svängrum under detta uråldriga klädesplagg, kanske av tigermönstrat skinn? Jag brukar själv bada i poolen med "ådan" bar, men tomten är stor och jag har vanligtvis en lång T-shirt på mig. Varför ska man slita på sina dyra klädesplagg i onödan? Det är bättre att spara på tyget och särskilt Lycran, som inte gillar klor alls. Man ju gå ända bort till vägen i den "luftiga" klädseln och tömma brevlådan (som öppnas med nyckel framåt och nyckeln brukar kärva och man får ibland stå och vicka med nyckeln hit och dit), men då finns det risk att några bilar kör ner i diket.
Bara du inte skrämmer små barn så är det väl ok ;)
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dyrt? Du sparar ju skräddararvode för byxorna!
Ja, men jag måste höja värmen i huset.
 
P pmd skrev:
Ja, men jag måste höja värmen i huset.
ah, du är kvinna. Jo vi män har lite högre kroppstemperatur
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
P
Nej, men jag gillar inte att frysa om rumpan.

Människan är ett tropiskt djur.
 
Hmmmm........ jag tror inte att Anders har 15 grader inomhus som vi har haft största delen av vintern för att spara på uppvärmningskostnader.
Sannolikt sträcker sig hans ekonomiska kompetens inte så långt.
 
Staffans2000
H heimlaga skrev:
Hmmmm........ jag tror inte att Anders har 15 grader inomhus som vi har haft största delen av vintern för att spara på uppvärmningskostnader.
Sannolikt sträcker sig hans ekonomiska kompetens inte så långt.
@AndersMalmgren gillar gemensamt ägande. Därför bor han i ett kollektiv och har sålunda ingen kunskap om att värme och varmvatten kostar pengar, utan tar för givet att det är staten som betalar.:D

Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
El-Löken66 och 6 till
  • Laddar…
P
Snart kommer värmen.

Kommer grannen luka rabbatten naken i år med ?
 
H heimlaga skrev:
Hmmmm........ jag tror inte att Anders har 15 grader inomhus som vi har haft största delen av vintern för att spara på uppvärmningskostnader.
Sannolikt sträcker sig hans ekonomiska kompetens inte så långt.
Eftersom jag har råd att hålla en temp som är enligt norm så tror jag inte jag är den som saknar ekonomisk kompetens :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.