143 662 läst ·
610 svar
144k läst
610 svar
Grannen tar inte på sig kläder
Det stod i SVD idag:G GargamelSE skrev:
De som arbetar hemifrån lägger mindre pengar på saker som resor, luncher eller kläder. De bidrar därmed mindre till samhällsekonomin och bör betala högre skatt, enligt ett förslag från Deutsche Bank, rapporterar CNBC.
– Det har tagit århundraden att bygga upp den ekonomiska infrastrukturen kring att jobba på en arbetsplats, säger Luke Templeman, strateg på Deutsche Bank, till CNBC.
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
För mig är det ingen större skillnad på i år och förra året om jag kollar kategori äta ute på SEB. På sommaren är det tom lite mer i år än förra. Men istället lite lägre nu på hösten i år.H Harrison skrev:Det stod i SVD idag:
De som arbetar hemifrån lägger mindre pengar på saker som resor, luncher eller kläder. De bidrar därmed mindre till samhällsekonomin och bör betala högre skatt, enligt ett förslag från Deutsche Bank, rapporterar CNBC.
– Det har tagit århundraden att bygga upp den ekonomiska infrastrukturen kring att jobba på en arbetsplats, säger Luke Templeman, strateg på Deutsche Bank, till CNBC.
H Harrison skrev:
Just det här året skiljer sig ju "lite" mot föregående, kanske inte super-mycket i sverige men, i många andra länder är ju saker och ting nedstängda(t ex resturanger) och resa får man absolut inte göra. Onlineshopping har däremot rusat i höjden, och inte allt för sällan "utanför sitt lands gränser" - vilket säkerligen har en negativ inverkan på landets ekonomi trots tull osv. Men där tycker jag felet ligger mest hos dom inrikes ÅF med sina okker-priser.
Så att direkt peka ut dom som jobbar hemmifrån baserat på detta år är ju lite.... bakvänt... tycker jag...
Får köpa hem kubik med d-vitaminer nu när man fått fakta. Har redan tryckt på köpknappen på solarium och pallvis med brustabletter.Staffan2000 skrev:
Jag kommer bli 200 år gammal
Självklart menar jag att majoriteten som inte solar överlever viruset.
Jag har jobbat hemifrån i 10 år. Det började med stora underskott i avdelningens ekonomi och de tog hela underskottet från mitt och två andras forskningskonton. Professorn krävde mycket mer pengar från industriföretaget som jag jobbade åt som konsult, men de sa nej 8 gånger och professorn blev helt vansinnig och beordrade mig att ta bort alla firmans grejer, vilket jag gjorde, lämnade in min avskedsansökan och flyttade hem tillverkningen.L Lucif3r skrev:Just det här året skiljer sig ju "lite" mot föregående, kanske inte super-mycket i sverige men, i många andra länder är ju saker och ting nedstängda(t ex resturanger) och resa får man absolut inte göra. Onlineshopping har däremot rusat i höjden, och inte allt för sällan "utanför sitt lands gränser" - vilket säkerligen har en negativ inverkan på landets ekonomi trots tull osv. Men där tycker jag felet ligger mest hos dom inrikes ÅF med sina okker-priser.
Så att direkt peka ut dom som jobbar hemmifrån baserat på detta år är ju lite.... bakvänt... tycker jag...
Sedan blev de helt vansinniga när jag hade följt den skriftliga ordern som professorn gav och som han senare sa att jag skulle ha bortsett från. Han anklagade mig för att ha stulit alla deras pengar och han gapade, skrek och flaxade med armarna, som hulken. Avdelningens underskott ökade sedan alltmer och de flesta fick säga upp sig. Jag insåg att underskottet som jag inte hade bidragit till var på väg att bli ohanterligt och man måste lösa sitt underskott när man slutar.
När jag jobbar hemifrån, slipper jag andras klagomål, som gjorde att jag fick skavsår i både öronen och på hjärnan. Jag har alltid känt mig nöjd över beslutet att börja jobba hemifrån, trots att de fortfarande påstår att de hade fått alla pengarna de behövde från det lilla industriföretaget som jag jobbar åt. Forskningen har också fortsatt hemifrån med mina egna instrument.
Redigerat:
Jag äter 50 ug D-vitamin per dag och det är ett billigt kosttillskott, eftersom det tillverkas av fettet från lammull. C-vitamin kan också stärka motståndskraften och lite omega-3-kapslar och zinktabletter är också bra.Rkarlsson skrev:
Varför äter du inte nypon, paprika eller apelsin istället för en tablett c-vitamin? Möjligt du inte tycker det är gott men det är trots allt bättre att få i sig det matväg. Omega 3 tabletter är ju diskutabelt, (nä vi behöver inte diskutera det =)H Harrison skrev:
har ett rör d-vitaminer men äter inte sådant, blir knappt påverkad av mörkret. =) Så jag kommer nog överleva ändå.
Jag dricker apelsinjuice. Sedan är jag tyvärr jätte allergisk för många frukter, bär och grönsaker, men blåbär, vinbär och krusbär funkar för mig också. T ex kan jag inte äta äpplen och morötter alls.Rkarlsson skrev:Varför äter du inte nypon, paprika eller apelsin istället för en tablett c-vitamin? Möjligt du inte tycker det är gott men det är trots allt bättre att få i sig det matväg. Omega 3 tabletter är ju diskutabelt, (nä vi behöver inte diskutera det =)
har ett rör d-vitaminer men äter inte sådant, blir knappt påverkad av mörkret. =) Så jag kommer nog överleva ändå.
Annars hade det varit något om du stått och ätit en morot när grannen står med kikaren i hugget.H Harrison skrev: