129 957 läst ·
439 svar
130k läst
439 svar
Grannen hyr ut attefallare
Eller bygg ett eget Attefalsshus och hyr ut, om du är avundsjuk..P Patzie skrev:
LO sluter inga avtal om löner. Fackens avtalade löner är golv som man inte får tjäna under. Och ja det är fel att låginkomsttagare betalar betydligt mer i skatt än höginkomsttagare. De bättre betalda i Sverige ligger på 25-30% medal LO kollektivet ligger betydligt över detN Nygamla hus skrev:Om jag hyr ut min Atterfallare till ett par som åker i varsin bil till jobbet varje dag, så blir det inte mer nyttjande av vägen än om jag hyr ut till turister. Jag tror att man får söka svaret i den evigt uppkomna avundsjukan. Har faktiskt sett exempel på tjurskallar som sabbade en mycket uppskattad caféverksamhet som gav glädje, arbetstillfällen och en rejäl statushöjning åt hela området. Men så fungerar det. Vissa människors frustration över deras egna tillkortakommanden i livet, projeseras på dem som försöker att få något gjort. Att tjäna pengar utöver -den av LO avtalade och tillika hårt beskattade lönen- anses oseriöst och skall stoppas i alla dess former. Tänk om de skulle få in en helghyra som de "byxar". Det ska kvävas i sin linda. Så det så!!! Knäppgökar är de.
Nä - LO kollektivet betalar inte mer skatt i % än de som är "bättre betalda". Dessutom betalar man skatt i kronor och att då påstå att låginkomsttagare och LO kollektivet betalar mer i skatt än höginkomsttagare är direkt felaktigt. Tur i alla fall att skattereglerna för att hyra ut attefallshus är lika för allaK kortis skrev:
/Krille
Det som avses är nog skillnaden på inkomst av kapital gentemot inkomst av tjänst.
De som tjänar 8-siffriga belopp har nog sin största del från utdelningar och försäljning av aktier, då är procentsatsen lägre. Däremot så ingår ju inte allt i den skatten, t ex sjukförsäkring, pension o s v...
De som tjänar 8-siffriga belopp har nog sin största del från utdelningar och försäljning av aktier, då är procentsatsen lägre. Däremot så ingår ju inte allt i den skatten, t ex sjukförsäkring, pension o s v...
Hyr själv ut och har för mig att det är just så, att det har med brandsäkerhet att göra. Om det är mer än 8 bäddar, eller om man hyr ut separata rum till olika människor samtidigt, då skall varje rum vara en brandcell.Rafael Ospino skrev:
Hur kan låginkomsttagare (i snitt) betala mer skatt än höginkomsttagare (i snitt) när vi har ett progressivt skattesystem. Höginkomsttagare betalar mer både procentuellt och i kronor.K kortis skrev:
Du påstår att LO kollektivet betalar betydligt mer än 30% i skatt. Enl senaste LO rapport är snittlönen i LO kollektivet (2019 ) 27000. På 27000 betalar man 6141 Skr vilket är 23%. Det du skriver stämmer inte alls.K kortis skrev:
Björn Wahlroos 16%K Krille4 skrev:Nä - LO kollektivet betalar inte mer skatt i % än de som är "bättre betalda". Dessutom betalar man skatt i kronor och att då påstå att låginkomsttagare och LO kollektivet betalar mer i skatt än höginkomsttagare är direkt felaktigt. Tur i alla fall att skattereglerna för att hyra ut attefallshus är lika för alla
/Krille
Antonia A:xsson Jonsson 18%
Rausing 18%
Lorentsson 12%
Mc-Kinny Uggla 25%
Visst mer kronor blir det mer men de får ju en tapp kvar att leva på. så nej det är inte felaktigt för en låginkomsttagare betalar betydligt mer av sin inkomst i skatt än en höginkomsttagare
Nu fungerar ju inte vårt skattesystem efter skattetabellerna eller hur, du tror väl inte att höginkomsttagare inte har ex avdrag och många olika sätt att lagligt slippa betala skattD Dr Jumping Jack skrev:
Nu tar du upp några enstaka sjukt rika människor. Normala höginkomsttagare som är lönearbetare betalar mycket mer än låginkomsttagare i skatt i procent och i kronor.K kortis skrev:
Källa?K kortis skrev: