111 227 läst ·
201 svar
111k läst
201 svar
Grannen har byggt in oss vi kommer inte ut från våran ”mark”.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 571 inlägg
Ta ett prat med din kommun. Det är inte ok att de har byggt på din mark och dessutom kräver att underhållet skall göras från din mark. Det finns en del samfälligheter som tror att de står över kommuners regler.E Emmmeliee skrev:Hej varit mycket motgångar i detta.. jag fick dock nog efter samtal med förra ägaren där dom skriver att det rangliga planket enbart va deras intiativ då dom hade små barn så ville dom ”stänga” in sig av eget val men att det va helt öppet där när dom flyttade in.
Grannen hade då frågat och erbjöd om att en öppning skulle finnas där. Som han då även sa till oss den 15 juni att det va klart vi skulle ha en utgång och han skulle kika på det…. Sen va det knäpptyst tills vi fixat med snickare och enbart ytan där busken stod skulle bort alltså ca 1 kvm, han ser inte ens oss om vi skulle gå ut och in där då vi skulle bygga ett plank på 180 alltså ingen spaljé eller liknande. Där blev han skit förbannad och sa nej trots att vi skulle betala hela kostnaden bara vi fick en utgång detta va i augusti… som jag nämnde innan med det rangliga staketet så fick jag nog och drog ner hel skiten den 22 dec. Han kallade styrelsen till möte och ville polisanmäla oss för att vi tog bort vårat skruttna snea skit plank… han kom inte så långt med det. Vi beslutande att en oberoende person skulle mäta 90 grader ut från husväggen detta gjordes med måttband komiskt nog och inte laser så gränsen landade 30 cm från garageknuten alltså 30 cm in på våran sida.. Grannen vägrar utgång forfarande styrelsen har ifrån sagt sig ärendet i brev,dom kan inte göra mer för oss uttrycker dom där och uppmanar oss att va goda grannar. Ingen utgång trots då att föreningen byggt in sin garagevägg på våran tomt och kommer inte åt den för underhåll utan att gå igenom vårat hem och det kräver dom minsann att dom har rätt till för sånna problem har inte funnits i föreningen på 40 år.
Det är ingen medvind på Medvindsvägen inte..
Rubriken skulle kanske lyda där Medvind blev Motvind.
Ja men där är vi nu iallafall.
Förslag om alternativt boende är inte så konstruktiva i den här typen av forumtrådar.H Hybro skrev:
Redigerat:
TS bor i en bostadsrätt. Det framgår av första inlägget i tråden. Att problemet dryftas i forumavdelningen ”Bostadsrätt” antyder också att det handlar om en bostadsrätt.H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 571 inlägg
Har ett boende i en skogskant med egen normal tomt utan gärdesgård.
Men bara friheten att se ned över dalen, lilla vattnet o knalla ostörd i skogen intill, är värt otroligt mycket.
För mig bättre än att bo vägg i vägg med någon annan. (Har provat lägenhet och hus i bostadsområdet.)
- Nu ska jag pissa hunden och sen få mig lite frukost, innan vi drar ned till Vänern för sjösättning av gamla segelbåten, efter att ha röjt undan lite sly.
Ett gott alternativ till att gnabbas med grannar.
Själva boendet är för mig otroligt mycket värt... Inte just i pengar.
Men bara friheten att se ned över dalen, lilla vattnet o knalla ostörd i skogen intill, är värt otroligt mycket.
För mig bättre än att bo vägg i vägg med någon annan. (Har provat lägenhet och hus i bostadsområdet.)
- Nu ska jag pissa hunden och sen få mig lite frukost, innan vi drar ned till Vänern för sjösättning av gamla segelbåten, efter att ha röjt undan lite sly.
Ett gott alternativ till att gnabbas med grannar.
Själva boendet är för mig otroligt mycket värt... Inte just i pengar.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Felaktig tomtgräns på ritning lett till garage på grannens tomt (byggt 1978)
Juridik -
Grannen byggt 4-5 meter hög altan med besvärande insyn, kommunen godkänner
Bygglov -
Grannen har byggt på min mark!
Frågor om juridik och fastighetsförättning -
Grannens garage byggt för nära tomtgräns, vad gäller schaktning på min tomt?
Juridik -
Stor sprängning hos grannen 1år efter vår grund byggts?
Grund & Markarbeten