S
A A_Camera skrev:
Du och alla andra som pratar om eltejp har ingen aning om vad ni pratar om. Lysdioderna har faktiskt en funktion, annat än att störa grannen.
Den grannen är nog inte den enda som irriterar sig på de överdrivna och förstorade statusindikationer på laddstationen (för det är det säger ni). Har sett variant som lyser skarpt på 150 m håll. Enligt min mening dålig vulgär industridesign. Hade funktionellt räckt med något mycket mycket mindre.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S Snurrespratt skrev:
Den grannen är nog inte den enda som irriterar sig på de överdrivna och förstorade statusindikationer på laddstationen (för det är det säger ni). Enligt min mening dålig vulgär industridesign. Hade funktionellt räckt med något mycket mycket mindre.
Hur ser din laddare ut?
Eller hur vet du att det räcker med något mindre?

Har man för okomplicerat liv om man kan störa sig på en grannes laddbox?

S
FredrikR FredrikR skrev:
Hur ser din laddare ut?
Eller hur vet du att det räcker med något mindre?

Har man för okomplicerat liv om man kan störa sig på en grannes laddbox?
Har ingen laddare. Men har sett många med dålig design.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S Snurrespratt skrev:
Har ingen laddare. Men har sett många med dålig design.
Ok, på vilka grunder tror du då att det räcker med något mer diskret?
Har du koll på hur ts laddbox ser ut?

• Ledsen
MONTREAL
  • Laddar…
Chevrolet Equinox har en häftig ljusshow när den står och laddar 🚨

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Farstatjej90
S Snurrespratt skrev:
Den grannen är nog inte den enda som irriterar sig på de överdrivna och förstorade statusindikationer på laddstationen (för det är det säger ni). Har sett variant som lyser skarpt på 150 m håll. Enligt min mening dålig vulgär industridesign. Hade funktionellt räckt med något mycket mycket mindre.
Ok perfekt men nu handlade det inte om dina utan din grannes preferenser. Det finns massa saker jag tycker är fula men svenskar har det är återkommande problemet med mitt och ditt. Man vill inte acceptera att man inte äger allt och det är så svårt att ta in för många att ingen bryr sig om vad dom tycker. .. ..

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
T Mille17 skrev:
Som titeln lyder, vi installerade nyligen en laddbox hemma för att kunna ladda bilen, knappt ett dygn senare får jag ett meddelande från grannen som friskt har klagat om andra saker tidigare nu om att led indikatorn på våran laddbox stör dem och lyser rakt in i deras vardagsrum. Jag svarade med att jag nu har sänkt ljusstyrkan till miniminivån (dvs 1%), den låg på 70% standard efter installationen. Det går en häck emellan våra tomter på 2+ meter i höjd och det är 20m+ ish mellan husen.
Dagen därpå får jag ett till meddelande där de fortsatt klagar och vill att vi stänger av laddboxen helt och hållet trots att jag har sänkt ljusstyrkan till 1% på led indikatorn som laddboxen har, dvs inget som lyser upp området överhuvudtaget som laddboxen är i.

Laddboxen i fråga är en Zaptec Go.

Min fråga är om detta är rimligt?
Jag förstår din granne. Det är sjukt irriterande med indikatorljus från laddboxar.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Som många skrivit så är dioder ett otyg! Mina föräldrar har en dosa som omvandlar ljudet från TVn till stereon. Den blå dioden syns från andra sidan viken 300 meter bort!

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Farstatjej90
H Hybro skrev:
Elbilar är dessutom fula.
Passar bra med förarna... mossa i håret osv

• Gilla
Byggaren Bengt
  • Laddar…
S SaltaBiten skrev:
Jag förstår din granne. Det är sjukt irriterande med indikatorljus från laddboxar.
Är inte grannar generellt mer irriterande tycker du?

P
Många såna där grannar ska man om dom är helt urflippade och klagar på allt möjligt så är det bara att be dom dra åt helvete och ställa styrkan på 100% och svara att det finns rullgardiner ...

Är det en i övrigt vettig granne som inte tjafsar om allt trams den kan hitta så hade jag som du nu gjort sänkt till 1 % och svarat att det är allt jag kan och tänker göra

Folk som retar sig på såna små saker till den graden att man går och klagar kommer i dom flesta fall tyvärr aldrig gå att vara vänner med för dom hittar alltid nåt att gnälla på och den typen av person ska enligt mig hållas jäkligt kort.. otrevlig kontakt besvaras med samma mynt eller ett hånskratt och man ser till att det ger motsatt effekt varje gång så det aldrig lönar sig att komma och klaga..

Kan tyckas barnsligt men vad är det då att komma och klaga om sånt där jävla trams..

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
T Mille17 skrev:
Som titeln lyder, vi installerade nyligen en laddbox hemma för att kunna ladda bilen, knappt ett dygn senare får jag ett meddelande från grannen som friskt har klagat om andra saker tidigare nu om att led indikatorn på våran laddbox stör dem och lyser rakt in i deras vardagsrum. Jag svarade med att jag nu har sänkt ljusstyrkan till miniminivån (dvs 1%), den låg på 70% standard efter installationen. Det går en häck emellan våra tomter på 2+ meter i höjd och det är 20m+ ish mellan husen.
Dagen därpå får jag ett till meddelande där de fortsatt klagar och vill att vi stänger av laddboxen helt och hållet trots att jag har sänkt ljusstyrkan till 1% på led indikatorn som laddboxen har, dvs inget som lyser upp området överhuvudtaget som laddboxen är i.

Folk svarar att grannen är orimlig men folk är oftast ganska oförstående inför andras behov och begränsningar. Det kanske stör koncentrationen att en lampa blinkar i periferin. Det kan finnas neurobiologiska orsaker och fullständigt utmatta den drabbade. Tejpa över lampan så är problemet löst. :)

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
J Jstorm skrev:
Som många skrivit så är dioder ett otyg! Mina föräldrar har en dosa som omvandlar ljudet från TVn till stereon. Den blå dioden syns från andra sidan viken 300 meter bort!
Alltså lägger vi nivån här får man flytta till Sibirien eller nåt. Du ska inte se några dioder på 300 m runt ditt hus?
Sorry men detta låter som ett problem med iglo-lösning.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
T Mille17 skrev:

Sätt en svart tejpbit över ledlampan, inget värt att bråka om

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
3 307an skrev:
Sätt en svart tejpbit över ledlampan, inget värt att bråka om
Det är redan behandlat i tråden att lampan har en funktion och indikerar olika saker. Så man förlorar funktion med tejp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.