P
L Larkran skrev:
Exempel på låg nivå i tråden. Jag var seriöst intresserad av att bidra nyanserat i mina 7-8 första inlägg någonsin på detta forum. Sedan insåg jag att dryg sarkasm som du visar prov på inte förtjänar mig.
Du la väl själv ut några inte så värst välformulerade åsikter själv , några till och med raderade...

Att folk har olika åsiker och världsbild är väl ofta tydligt argumentera gärna men undvik otrevligheter och personangrepp, bättre att argumentera ämnet

Sen är det lätt att såna här ämnen som är svåra ofta leder till en kanske lite väl hård ton.. men delar man ut hårda ord och mer eller mindre förklädda otrevligheter så får man nog även tåla dom..😇

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Jag visste inte att jag skulle bli attackerad för detta av skitnödiga och arroganta prickar.
Om du går tillbaka till ditt första inlägg i tråden/forumet och följer diskussionen efter det hoppas jag att även du inser vem det är som attackerar. Att i sitt femte inlägg på ett forum försöka sig på att uppfostra övriga medlemmar ger lätt lite mothugg. Det borde du förstå.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
L Larkran skrev:
Att klaga "friskt" flera gånger är inte särskilt ovanligt och fokus lades på ett led-ljus som lös in i personens lägenhet. Min association blev som den blev. Jag visste inte att jag skulle bli attackerad för detta av skitnödiga och arroganta prickar. Men nu vet jag att verkligheten återspeglas även här. Jag har enbart följt "bygg och snickeri"-sektionen här tidigare och där har nivån alltid varit respektfull.
Jag tolkade det redan i första inlägget som att TS hade en granne som klagade på allt. Det är som du säger inte helt ovanligt, men en person som klagar på allt kan man aldrig göra till lags.

Tolkade du "som friskt har klagat om andra saker tidigare" som att grannen hade klagat på ljuset några gånger blir det såklart lite tokigt att du sen påpekar att TS borde nämnt situationen tidigare. Ibland läser man fel eller missar något, det händer oss alla, då är det bra om någon påpekar det, anser jag.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
FaffeF
H hempularen skrev:
Det är ju nästan frestande att köra upp den till 100% i det läget. Men det vore kanske barnsligt roligt.
FTFY

L Larkran skrev:
Att klaga "friskt" flera gånger är inte särskilt ovanligt och fokus lades på ett led-ljus som lös in i personens lägenhet. Min association blev som den blev. Jag visste inte att jag skulle bli attackerad för detta av skitnödiga och arroganta prickar. Men nu vet jag att verkligheten återspeglas även här. Jag har enbart följt "bygg och snickeri"-sektionen här tidigare och där har nivån alltid varit respektfull.
Utan att klaga på dig eller något du har skrivit eller att lägga någon värdering i det så har jag en fråga som jag verkligen undrar lite över. Du frågade tidigare om man kunde på något sätt undvika just den här tråden eller avfölja eller något sånt. Det enklaste sättet är ju att inte läsa mer i tråden om man nu vill undvika tråden. Ändå har du sen dess skrivit flera inlägg. Det jag undrar då är varför du gör det?
Jag tycker att man alltid ska hålla en respektfull och trevlig ton. Tycker samma som du att vara spydigt eller något är inte bra. Men varför läser och skriver du fortfarande i tråden när du tidigare undrade hur du kan slippa tråden?

• Gilla
Larkran
  • Laddar…
FaffeF
Alfredo Alfredo skrev:
Är det alltid en den som anser sig störd som har rätt och den som påstås störa som gör fel och ska anpassa sig?
Japp. Nu har jag läst 50 inlägg i den här tråden, och känner mig störd. Var vänliga att sluta.

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
FaffeF FaffeF skrev:
Japp. Nu har jag läst 50 inlägg i den här tråden, och känner mig störd. Var vänliga att sluta.
Du har över 200 kvar. Efter dessa kommer du att vara jättestörd! 😱

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Utan att klaga på dig eller något du har skrivit eller att lägga någon värdering i det så har jag en fråga som jag verkligen undrar lite över. Du frågade tidigare om man kunde på något sätt undvika just den här tråden eller avfölja eller något sånt. Det enklaste sättet är ju att inte läsa mer i tråden om man nu vill undvika tråden. Ändå har du sen dess skrivit flera inlägg. Det jag undrar då är varför du gör det?
Jag tycker att man alltid ska hålla en respektfull och trevlig ton. Tycker samma som du att vara spydigt eller något är inte bra. Men varför läser och skriver du fortfarande i tråden när du tidigare undrade hur du kan slippa tråden?
För att jag har ett rättspatos. Inte helt hälsosamt men trots att jag "avbevakar" och t.o.m nu bett forumets listrobot att inte längre skicka mig notiser så plingar det vidare. Jag jobbar på det.

Alfredo Alfredo skrev:
Du har över 200 kvar. Efter dessa kommer du att vara jättestörd! 😱
Jag är helt knäckt

P polaris78 skrev:
Du la väl själv ut några inte så värst välformulerade åsikter själv , några till och med raderade...

Att folk har olika åsiker och världsbild är väl ofta tydligt argumentera gärna men undvik otrevligheter och personangrepp, bättre att argumentera ämnet

Sen är det lätt att såna här ämnen som är svåra ofta leder till en kanske lite väl hård ton.. men delar man ut hårda ord och mer eller mindre förklädda otrevligheter så får man nog även tåla dom..😇
En raderad (för jag ville va smartare i min respons men struntade i det då radera här inte raderar) och jag sa ju det. Efter 7-8 inlägg insåg jag att hålla god ton mot bråkstakar är meningslöst. Bättre då att be dom köra upp laddstolpen i röven. Bättre än så kan det aldrig bli mot troll.

• Haha
fnord och 1 till
  • Laddar…
L Larkran skrev:
För att jag har ett rättspatos. Inte helt hälsosamt men trots att jag "avbevakar" och t.o.m nu bett forumets listrobot att inte längre skicka mig notiser så plingar det vidare. Jag jobbar på det.
Borde räcka med att klicka på Bevakar sedan Sluta bevaka.
Screenshot_20260423-220203~2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Borde räcka med att klicka på Bevakar sedan Sluta bevaka.
[bild]
Tack :) Men jag har gjort så. Det kanske inte slår in direkt.

L Larkran skrev:
trots att jag "avbevakar" och t.o.m nu bett forumets listrobot att inte längre skicka mig notiser så plingar det vidare
Om du nu är allvarlig så slipper du "pling" om du går in på dina bevakade trådar och klickar på klockan ute till höger om aktuell tråd och sen väljer "Aldrig" följt av "Spara".

Screenshot_2026-04-23-22-05-01-033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
L Larkran skrev:
men struntade i det då radera här inte raderar
Nu hänger jag inte med. Radera raderar definitivt, men möjligheten att radera eller editera finns bara i en timme efter att inlägget skapats. Därefter är det publicerat och låst för evigt.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om du nu är allvarlig så slipper du "pling" om du går in på dina bevakade trådar och klickar på klockan ute till höger om aktuell tråd och sen väljer "Aldrig" följt av "Spara".

[bild]
för mig funkar det inte om någon citerar mig fast jag har klickat i
"Aldrig" följt av "Spara".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.