67 274 läst ·
357 svar
67k läst
357 svar
Granne klagar på störande ljus från laddbox
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 642 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 642 inlägg
Du la väl själv ut några inte så värst välformulerade åsikter själv , några till och med raderade...L Larkran skrev:
Att folk har olika åsiker och världsbild är väl ofta tydligt argumentera gärna men undvik otrevligheter och personangrepp, bättre att argumentera ämnet
Sen är det lätt att såna här ämnen som är svåra ofta leder till en kanske lite väl hård ton.. men delar man ut hårda ord och mer eller mindre förklädda otrevligheter så får man nog även tåla dom..😇
Om du går tillbaka till ditt första inlägg i tråden/forumet och följer diskussionen efter det hoppas jag att även du inser vem det är som attackerar. Att i sitt femte inlägg på ett forum försöka sig på att uppfostra övriga medlemmar ger lätt lite mothugg. Det borde du förstå.L Larkran skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Jag tolkade det redan i första inlägget som att TS hade en granne som klagade på allt. Det är som du säger inte helt ovanligt, men en person som klagar på allt kan man aldrig göra till lags.L Larkran skrev:Att klaga "friskt" flera gånger är inte särskilt ovanligt och fokus lades på ett led-ljus som lös in i personens lägenhet. Min association blev som den blev. Jag visste inte att jag skulle bli attackerad för detta av skitnödiga och arroganta prickar. Men nu vet jag att verkligheten återspeglas även här. Jag har enbart följt "bygg och snickeri"-sektionen här tidigare och där har nivån alltid varit respektfull.
Tolkade du "som friskt har klagat om andra saker tidigare" som att grannen hade klagat på ljuset några gånger blir det såklart lite tokigt att du sen påpekar att TS borde nämnt situationen tidigare. Ibland läser man fel eller missar något, det händer oss alla, då är det bra om någon påpekar det, anser jag.
Utan att klaga på dig eller något du har skrivit eller att lägga någon värdering i det så har jag en fråga som jag verkligen undrar lite över. Du frågade tidigare om man kunde på något sätt undvika just den här tråden eller avfölja eller något sånt. Det enklaste sättet är ju att inte läsa mer i tråden om man nu vill undvika tråden. Ändå har du sen dess skrivit flera inlägg. Det jag undrar då är varför du gör det?L Larkran skrev:Att klaga "friskt" flera gånger är inte särskilt ovanligt och fokus lades på ett led-ljus som lös in i personens lägenhet. Min association blev som den blev. Jag visste inte att jag skulle bli attackerad för detta av skitnödiga och arroganta prickar. Men nu vet jag att verkligheten återspeglas även här. Jag har enbart följt "bygg och snickeri"-sektionen här tidigare och där har nivån alltid varit respektfull.
Jag tycker att man alltid ska hålla en respektfull och trevlig ton. Tycker samma som du att vara spydigt eller något är inte bra. Men varför läser och skriver du fortfarande i tråden när du tidigare undrade hur du kan slippa tråden?
För att jag har ett rättspatos. Inte helt hälsosamt men trots att jag "avbevakar" och t.o.m nu bett forumets listrobot att inte längre skicka mig notiser så plingar det vidare. Jag jobbar på det.D DanielSt81 skrev:Utan att klaga på dig eller något du har skrivit eller att lägga någon värdering i det så har jag en fråga som jag verkligen undrar lite över. Du frågade tidigare om man kunde på något sätt undvika just den här tråden eller avfölja eller något sånt. Det enklaste sättet är ju att inte läsa mer i tråden om man nu vill undvika tråden. Ändå har du sen dess skrivit flera inlägg. Det jag undrar då är varför du gör det?
Jag tycker att man alltid ska hålla en respektfull och trevlig ton. Tycker samma som du att vara spydigt eller något är inte bra. Men varför läser och skriver du fortfarande i tråden när du tidigare undrade hur du kan slippa tråden?
En raderad (för jag ville va smartare i min respons men struntade i det då radera här inte raderar) och jag sa ju det. Efter 7-8 inlägg insåg jag att hålla god ton mot bråkstakar är meningslöst. Bättre då att be dom köra upp laddstolpen i röven. Bättre än så kan det aldrig bli mot troll.P polaris78 skrev:Du la väl själv ut några inte så värst välformulerade åsikter själv , några till och med raderade...
Att folk har olika åsiker och världsbild är väl ofta tydligt argumentera gärna men undvik otrevligheter och personangrepp, bättre att argumentera ämnet
Sen är det lätt att såna här ämnen som är svåra ofta leder till en kanske lite väl hård ton.. men delar man ut hårda ord och mer eller mindre förklädda otrevligheter så får man nog även tåla dom..😇