L Larkran skrev:
När du skriver så kategoriskt så verkar du ganska enkelspårig. My way or the highway.
Visst pratade du om nivån tidigare?

• Gilla
fnord och 2 till
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Jag har lång erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsvariationer. Det enklaste för alla vore ju om människor var lyhörda inför varandras behov
L Larkran skrev:
Kanske påla din röv med hela stolpen?
Jag måste gratulera dig. Jag har aldrig stött på någon på något forum vars debatteknik förfallit så snabbt som din. Men alla är väl bäst på något.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Du tog del av inlägget men du tog inte in det. Varför slösa folks tid med spydigheter?
L Larkran skrev:
Hmm 🤔

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Testa att faktiskt läsa en gång till?

För övrigt undrar jag (vi?) hur f*n du lyckades diagnosticera TS granne med NPF 🤔
Som jag skrev, han gav inte kontext från början och allt jag gjorde var att försöka vidga tanken hos de som bara ville bråka.

Läsa en gång till, jag orkade inte läsa allt. Första halvan var nog med kontext för mig.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Visst pratade du om nivån tidigare?
Man blir som man umgås. Inser att här inne finns ingen nivå. Kan man blocka sig ur detta ämnet kanske. Verkar ju rätt oseriöst. Men lustigt att du frågar det just här. Svaret var ju relevant.

• Älska
MONTREAL
  • Laddar…
hsd
P Peter_Ker skrev:
Chevrolet Equinox har en häftig ljusshow när den står och laddar 🚨
[video]
[video]
Vansinne
Men det beskriver varför laddarna har överdrivna indikatorer, det gäller att visa omgivningen att här är en som har elbil

• Älska
MONTREAL
  • Laddar…
P
T Techdice skrev:
Gud vad den här tråden har spårat ur totalt. Tack för alla åsikter – jag håller faktiskt med er allihop, beroende på situationen.

Problemet är att den här grannen har hållit på så här ända sedan vi flyttade in 2009. Det började med klagomål på att vi inte får ha fester hemma, som studentfirande eller födelsedagar, någon enstaka helg per år för att det låter. Därefter handlade det om häcken, där de menar att vi “förstör” den när vi klipper, trots att den vuxit in över 10 meter på vår tomt. Sedan var det vår altan som de anmälde till byggnämnden – där fick vi rätt direkt, och de blev tillsagda att sluta göra återkommande anmälningar utan grund. Senare blev vår luftvärmepump nästa sak att klaga på.

Listan kan göras lång. Vi börjar ärligt talat tröttna, eftersom de alltid hittar något nytt att klaga på – även när vi försöker tillmötesgå dem.

De har även gjort anonyma inlägg i områdets grupp där de kallar oss för olika saker vid flera tillfällen. Samtidigt har i princip alla grannar sagt emot dem och påpekat att de vet vem som ligger bakom inläggen.

Summan av kardemumman är att jag ville få bekräftelse på att min uppfattning inte är orimlig, och att jag inte bara reagerar så här för att jag börjar tappa tålamodet.

Jag har nu ändå valt att tillmötesgå dem i den här frågan också, men har sparat allting som bevis inför en eventuell anmälan, eftersom det börjar närma sig ofredande.

PS: Det är ett tätbebyggt villaområde mitt i Stockholm, så man kan ju undra om de verkligen trivs i en sådan miljö om allt upplevs som störande.
Ja i det läget är det ju rätt tydligt blockera nummer , sluta svara , be idioten dra åt helvete vid kontakt. och sluta försöka anpassa sig..
Den där typen av stolle är ju sån som aldrig går att få nöjd utan varje gång du backar och fixar nåt så känner stollen att den lyckats få som den vill och det bara eskalerar problemen.. mer kontakt mer gnäll mer trams..

Svensk lag gäller

Han har inget med nåt av det dom klagar på att göra , det är bara gnäll

De idioten dra dit pepparn växer och trycka upp sitt gnäll där solen aldrig skiner , bit ifrån skäll tillbaka . sluta vara trevlig och vänlig

Det knäppisen håller på med är ofredande eller på gränsen till så börja ha studentfest och såna fester det är inte grannen som bestämmer i området...och det behöver såna där stollar lära sig den hårda vägen.. ja han ringer säkert polisen men låter man inte illa så får man ha studentfest i sin trädgård. det är liksom inte olvoligt..

• Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Kan man blocka sig ur detta ämnet kanske.
Ja det är fullkomligt tillåtet att sluta att läsa inlägg i ämnet och även helt okey att själv sluta skriva nya inlägg. Det gäller faktiskt för samtliga trådar på detta forum. 😀

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
det gäller att visa omgivningen att här är en som har elbil
Borde man inte vilja försöka dölja det? 🤔😂

• Haha
MONTREAL
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Man blir som man umgås. Inser att här inne finns ingen nivå. Kan man blocka sig ur detta ämnet kanske. Verkar ju rätt oseriöst. Men lustigt att du frågar det just här. Svaret var ju relevant.
Få som sjunkit till din nivå, men det kanske kommer om du håller igång ett tag till.😉

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Frågan är vad som är värst; en upplyst eller oupplyst granne?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
L Larkran skrev:
Som jag skrev, han gav inte kontext från början och allt jag gjorde var att försöka vidga tanken hos de som bara ville bråka.

Läsa en gång till, jag orkade inte läsa allt. Första halvan var nog med kontext för mig.
Du vill ha mer kontext men orkar inte läsa allt? Är det rätt uppfattat? Låt mig citera ...........
Alfredo Alfredo skrev:
Jag måste gratulera dig. Jag har aldrig stött på någon på något forum vars debatteknik förfallit så snabbt som din. Men alla är väl bäst på något.
Kram och god natt kompis Larkran! Hoppas du får en fantastisk morgondag, själv ska jag försöka att undvika att hugga på uppenbara trollningsförsök. Well played!

• Älska
  • Gilla
  • Arg
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg
L Larkran skrev:
Tror det är första gången någon kommer med homoerotiska referenser. Uppfriskande.

• Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
T Techdice skrev:
Som titeln lyder, vi installerade nyligen en laddbox hemma för att kunna ladda bilen, knappt ett dygn senare får jag ett meddelande från grannen som friskt har klagat om andra saker tidigare nu om att led indikatorn på våran laddbox stör dem och lyser rakt in i deras vardagsrum. Jag svarade med att jag nu har sänkt ljusstyrkan till miniminivån (dvs 1%), den låg på 70% standard efter installationen. Det går en häck emellan våra tomter på 2+ meter i höjd och det är 20m+ ish mellan husen.
Dagen därpå får jag ett till meddelande där de fortsatt klagar och vill att vi stänger av laddboxen helt och hållet trots att jag har sänkt ljusstyrkan till 1% på led indikatorn som laddboxen har, dvs inget som lyser upp området överhuvudtaget som laddboxen är i.

Laddboxen i fråga är en Zaptec Go.

Min fråga är om detta är rimligt?
Grannen ör sannolikt avundsjuk för att du kan ladda bilen med billig el hemma medan hen själv måste köpa dyr bensin eller diesel till sin bil. Har en spn granne som nu hittat på att det är alla elbilar som är orsaken till effektavgiften och att elbilsägarna inte gör rätt för sig då de inte betalar bensinskatt och dessutom vållar effektavgift på el som drabbar alla vanliga hederliga människor. Nya klagomål kommer efter att du tejpat dioden.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P
L Larkran skrev:
Det handlar om en riktigt enkel åtgärd men du väljer att leva i en konfliktvärld och din rätt att leva enligt ditt förstånd och det låter ungefär som din egen beskrivning av personen vars skäl du inte har den blekaste aning om.
Folk som gnäller på dioder på en laddare och inte är nöjd med att den sänktes till låg effekt är ofta av den typen som ts granne verkar vara..

Sån stolle som varje gång man fixar nåt så hittas det nåt nytt "stort problem" att gnälla om.. och oftast det ena tramsigare än det andra.. gnäll helt utan lagstöd och verklighets förankring

Grannen kan skaffa sig en rullgardin.. och sluta trakasera sin omgivning...

Kan gå för han som för min gamla chef som fick en lösfitta i 50 års present som dom anställda samlat till.. dom flesta trodde det var en flaska whiskey men vi kuppade det hela . med majoritet såklart... 😁gnälligare chef tror jag inte existerar

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.