KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Aha!
Så jag kommer att kunna byta mitt telefonabonnemang hos Tele2 via koppar,
som nu kostar 349 kr/mån mot motsvarande via glasfiber och det kommer att kosta,
hur mycket?
Personligen rekommenderar jag Bahnhof för bredband och telefoni.

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Aha!
Så jag kommer att kunna byta mitt telefonabonnemang hos Tele2 via koppar,
som nu kostar 349 kr/mån mot motsvarande via glasfiber och det kommer att kosta,
hur mycket?
Grundfrågan var om du verkligen har så stor användning av fast telefon att det är värt 4200:- om året? Jag har ADSL utan själva telefonabonnemanget, så om man redan har löst telefonibiten finns det en del pengar att spara i väntan på fibern.

När du har fiber så kan du välja att köpa IP-telefoni för nån eller några tior i månaden (du kan behålla ditt befintliga nummer) eller ett tjänstepaket där det ingår. T ex nåt sånt här: https://bahnhof.se/telephony#/

K Kirre2 skrev:
Utveckla gärna.
Läs mitt tidigare inlägg så får du förklaring #282
Och när landbygdskoppar började avvecklas, "fast telefoni", kunde vissa speciellt drabbade kunder få ny "fast telefon" med en inbyggd mobilenhet och extern antenn. Denna lösning där jag gissar att "basenhet" nedan är den för den nya "fast telefonen" om router inte behövs.
Citat från Telia: "Oftast fungerar det med routern/basenheten även när det inte går att använda en vanlig mobiltelefon inomhus. Om det inte skulle fungera kompletteras utrustningen med en utomhusantenn, som en tekniker monterar där signalen från mobilnätet är starkast."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.