58 803 läst ·
287 svar
59k läst
287 svar
Grannarna har fiber, jag kan inte få. Vadfalls?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
De som har ADSL betalar indirekt för fast telefoni då underhållskostnaden för telestationen delas av deras gemensamma kunder. Som "tur" är så kommer ju kopparnätet att stängas ner snart så då slipper man den kostnaden(och möjligheten till ADSL).useless skrev:
Ja utan mobiltäckning men det förutsätter att du har wifi-täckning och en mobil som är godkänd av operatören för Wifi-samtal. Jag har ringt en del Wifi-samtal både med usel mobiltäckning men wifi och med telefonen i flygplansläge men slått på wifi och då fungerar fortfarande wifi-samtal.K Kirre2 skrev:
Kör det men inte helt stabilt beroende av plats, mobilen kan börja hoppa mellan 4G VoLTE och wifi (kopplat mot fiberanslutningen), har provat flera inställningar utifrån vad som ska väljas.mexitegel skrev:
Från mitt arbetsrum hemma fungerar det bäst att koppla bort VoLTE och köra 2G/3G kombinerat med Wifi.
Så med rätt förutsättningar så. Blir bättre med 5G och Wifi version 6 där det för första gången utvecklas för att kunna skapa integration.
Men nu blev det lite OT.
Måste fortsätta lite på OT- spåret eftersom jag inte förstår det här... Var kommer wifi:n ifrån om jag inte har bredband och ingen mobiltäckning?A AndersS skrev:Kör det men inte helt stabilt beroende av plats, mobilen kan börja hoppa mellan 4G VoLTE och wifi (kopplat mot fiberanslutningen), har provat flera inställningar utifrån vad som ska väljas.
Från mitt arbetsrum hemma fungerar det bäst att koppla bort VoLTE och köra 2G/3G kombinerat med Wifi.
Så med rätt förutsättningar så. Blir bättre med 5G och Wifi version 6 där det för första gången utvecklas för att kunna skapa integration.
Men nu blev det lite OT.
Ja, det kan bli bättre även om jag själv upplever det som stabilt nu. Med min gamla iphone7 så var det inte ovanligt med problem emellanåt. Kör iPhone 11 nu.A AndersS skrev:Kör det men inte helt stabilt beroende av plats, mobilen kan börja hoppa mellan 4G VoLTE och wifi (kopplat mot fiberanslutningen), har provat flera inställningar utifrån vad som ska väljas.
Men nu blev det lite OT.