L Lucif3r skrev:
Jag betalar 399kr/mån för 500/500Mbit hos telia. Vilket är mindre än jag betalade för mitt ADSL 24/2Mbit(499kr/mån) innan jag fick fiber.
Ja fy!
Jag betalar idag 658 kr för ADSL + telefoni:
Faktura för ADSL och telefoni som visar kostnader för bredband på 4-6 Mbit/s och totalbelopp på 658 kr.
Och bredbandet är 4 - 6 Mbit/s, nu till exempel
Nedladdning 4,62 Mbit/s Uppladdning 0,68 Mbit/s Svarstid 58,98 ms
Ganska halvdåligt, eller hur?
Väntar med förtvivlan på den utlovade IP-Ony fibern.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vem betalar för fast telefon nu för tiden?

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Två dockor framställande äldre män, som tittar ner från en teaterloge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
useless useless skrev:
De som vill ha det och anser sig behöva det.
Finns inte behovet så har man inte det,
Har inget med att kunna få fiber att göra, så varför frågan?

Det känns som en onödig utgift .

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
De som har ADSL betalar indirekt för fast telefoni då underhållskostnaden för telestationen delas av deras gemensamma kunder. Som "tur" är så kommer ju kopparnätet att stängas ner snart så då slipper man den kostnaden(och möjligheten till ADSL).

useless useless skrev:
Det finns fortfarande platser där mobilen inte fungerar.

Wifi-samtal är en bra uppfinning då.

mexitegel mexitegel skrev:
Fungerar utan mobiltäckning?

K Kirre2 skrev:
Fungerar utan mobiltäckning?
Ja utan mobiltäckning men det förutsätter att du har wifi-täckning och en mobil som är godkänd av operatören för Wifi-samtal. Jag har ringt en del Wifi-samtal både med usel mobiltäckning men wifi och med telefonen i flygplansläge men slått på wifi och då fungerar fortfarande wifi-samtal.

useless useless skrev:
Jo, men det har ju inget med fiber att göra.

mexitegel mexitegel skrev:
Kör det men inte helt stabilt beroende av plats, mobilen kan börja hoppa mellan 4G VoLTE och wifi (kopplat mot fiberanslutningen), har provat flera inställningar utifrån vad som ska väljas.
Från mitt arbetsrum hemma fungerar det bäst att koppla bort VoLTE och köra 2G/3G kombinerat med Wifi.
Så med rätt förutsättningar så. Blir bättre med 5G och Wifi version 6 där det för första gången utvecklas för att kunna skapa integration.
Men nu blev det lite OT.

A AndersS skrev:
Kör det men inte helt stabilt beroende av plats, mobilen kan börja hoppa mellan 4G VoLTE och wifi (kopplat mot fiberanslutningen), har provat flera inställningar utifrån vad som ska väljas.
Från mitt arbetsrum hemma fungerar det bäst att koppla bort VoLTE och köra 2G/3G kombinerat med Wifi.
Så med rätt förutsättningar så. Blir bättre med 5G och Wifi version 6 där det för första gången utvecklas för att kunna skapa integration.
Men nu blev det lite OT.
Måste fortsätta lite på OT- spåret eftersom jag inte förstår det här... Var kommer wifi:n ifrån om jag inte har bredband och ingen mobiltäckning?

A AndersS skrev:
Men nu blev det lite OT.
Ja, det kan bli bättre även om jag själv upplever det som stabilt nu. Med min gamla iphone7 så var det inte ovanligt med problem emellanåt. Kör iPhone 11 nu.

K Kirre2 skrev:
Måste fortsätta lite på OT- spåret eftersom jag inte förstår det här... Var kommer wifi:n ifrån om jag inte har bredband och ingen mobiltäckning?
Du måste ha ett fast bredband och operatör som har stöd wifi i sin tjänst, utan bredband och mobiltäckning blir det svårt.;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.