S SwedishChef skrev:
Grundfrågan, som alla väljer att ignorera är "Är det rimligt att Telia först erbjuder en anslutning för 19900:-, för att därefter bestämma sig för att förhala och skylla på någon annan varför det inte går att installara för att därefter ett halvår senare, när det ska gå att installera igen plötsligt öka priset med 70%?"
Orkar inte läsa tråden på nytt och minnet är för svagt.
Har du fått en skriftlig bekräftelse på att du tidigare gjort en beställning under period när priset var 19.900:-?

hsd
Grundfrågan är väl att TS inte kan få fiber, det var inget om kostnaden i ursprungsinlägget

Nu kan han få fiber men det kostar mer och det är ju inte grundfrågan

Jag fick offert idag, på den står det 19900:-. Det är nog bäst att kopiera och skriva under illa kvickt.

• Gilla
Chr3 och 9 till
  • Laddar…
S SwedishChef skrev:
Jag fick offert idag, på den står det 19900:-. Det är nog bäst att kopiera och skriva under illa kvickt.
Grattis!

Telia har väl läst denna tråd och tänkt att han är förnedrad nog nu, låt han få sin anslutning.. :rofl:

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
K karlmb skrev:
50000 eller så, visst småpotatis men ändå en bil eller nåt. ...
Fick registreringspappren till mitt åttonde fordon härom dagen men visst kanske jag får plats med något till om jag möblerar om lite på gårdsplanen.

Vad kostar det i månaden med fibern då, mellan tummen och pekfingret ungefär?

För det sprutar knappast ut en massa data gratis ur den där ljusslangen.

/P

lopec lopec skrev:
Om 16 år när det kan vara dags att flytta så är nog allt nedgrävt redan stenålders...
För 16 år sedan togs det beslut i kommunen att dra kanalisation för fiber i samband med bla fjärrvärmedragning, för 13 år sedan så kopplades första privata villan inkopplad till fibernätet. Då för 13 år sedan så var det 100/100 Mbit/s man kunde få max, nu byts utrustningen (i fiberändarna) så att man kan få 1000/1000 Mbit/s. Så om 16 år så kanske utrustningen har bytts så att man kan få 40/40 Gbit/s eller till och med ännu högre.

S
S SwedishChef skrev:
Grundfrågan, som alla väljer att ignorera är "Är det rimligt att Telia först erbjuder en anslutning för 19900:-, för att därefter bestämma sig för att förhala och skylla på någon annan varför det inte går att installara för att därefter ett halvår senare, när det ska gå att installera igen plötsligt öka priset med 70%?"
och svaret är ja... inte mkt till diskussionsunderlag där..

• Gilla
kest
  • Laddar…
Det är bara ignorera prishöjningen med 70% du kommer få ett nytt erbjudande om du inte hoppar på.

TS fick erbjudande i tisdags... #243

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:

/P
Jag betalar 399kr/mån för 500/500Mbit hos telia. Vilket är mindre än jag betalade för mitt ADSL 24/2Mbit(499kr/mån) innan jag fick fiber.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
L Lucif3r skrev:
Jag betalar 399kr/mån för 500/500Mbit hos telia. Vilket är mindre än jag betalade för mitt ADSL 24/2Mbit(499kr/mån) innan jag fick fiber.
Ok!
Tack för info.

/P

hsd
Kampanjpris
Bredband via telejacket: valfri hastighet för 369 kr/mån i 12 mån, därefter ord pris 489-549 kr/mån. Du sparar mellan 1 440 kr och 2 160 kr beroende på vilken hastighet du väljer.
Bredband via fiber 100/100: 369 kr/mån i 12 mån, därefter ord pris 429 kr/mån. Du sparar 720 kr.
Bredband via fiber 250/250: 369 kr/mån i 12 mån, därefter ord pris 499 kr/mån. Du sparar 1 560 kr.
Bredband via fiber 500/500: 369 kr/mån i 12 mån, därefter ord pris 699 kr/mån. Du sparar 3 960 kr.
Wifi-router ingår. En startavgift på 399 kr tillkommer.

Erbjudandena gäller t.o.m. 3 februari 2020 vid nytecknande av bredband i 12 månader.

Chr3
Patrik440 Patrik440 skrev:
Fick registreringspappren till mitt åttonde fordon härom dagen men visst kanske jag får plats med något till om jag möblerar om lite på gårdsplanen.

/P

Jag betalade i fjol innan jag sålde huset 189 kr/mån som precis före flytt höjdes till 256 kr/mån, skulle jag inte flyttat hade jag diskuterat prishöjning men nu lämnade jag det därhän istället. (T3, 100/100)

Chr3
Jag tog inte erbjudandet om fiber när ”alla” grannar gjorde det. Då kostade det 28.000 kr, jag hade helt enkelt inte råd då.

4 år senare var barnen tonåringar, jag ville ha snabbare och framförallt stabilare uppkoppling så jag kontaktade bolaget som äger fiber,
21.000 kr plus grävning från tomtgränsen.
Klart jag nappade, direkt, då hade jag bättre inkomst, lägre utgifter, det var helt enkelt läge att dra in fibern.

några månader senare kom fakturan, 19.500 kr.

Ett par år senare, i fjol, sålde jag huset, inte var det något bättre pris på huset pga fibern jämfört med husen utan i byn. Men jag fick det jag ville/tänkt mig före mäklarens värdering.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.