P pmd skrev:
Det är nog kontraproduktivt att konfrontera en granne om hennes skvaller.

Häcken är inte gemensam. Den tillhör TS.
Ingen kan ta TS gäck ifrån honom:rofl:

Nissens Nissens skrev:
Själv har jag en elektrisk häcksax, den låter ingenting.
En kompostkvarn låter fruktansvärt, tänk dig att alla grannarna skulle ha var sin, då hade det alltid varit ett oväsen i området.

Jag lägger grenar o annat i en hög, sedan tar jag med högen när jag ändå hyr en kärra och kör till återvinningscentralen några ggr om året. Att bo i ett villaområde är inte detsamma som att bo på landet. Man får visa hänsyn - det vinner alla på i längden.

Att köra en väsnande maskin på kvällen som du gjort när grannen kanske tänkt ha en trevlig grillkväll bryter ju inte mot någon lag, men det är klart att det inte är så trevligt för grannen… Du får det att verka som att det bara blev så, men jag kan tycka att det var du som valde att göra det, och du verkar inte ha koll på om det störde grannarna…men det gjorde det tydligen…

Men gud. Har du inte läst hans inlägg eller? Han sa att maskinen har bara körts 2 gånger RUNT LUNCH.
Medans häcksaxen har han råkat använda en gång på kvällen vid 19 tiden för han inte han tidigare.
Läs inlägget ordentligt innan du dömmer. Han har gjort absolut inga fel alls kring detta och på väldigt bra tillfällen.

Nissens
A annastridan skrev:
Men gud. Har du inte läst hans inlägg eller? Han sa att maskinen har bara körts 2 gånger RUNT LUNCH.
Medans häcksaxen har han råkat använda en gång på kvällen vid 19 tiden för han inte han tidigare.
Läs inlägget ordentligt innan du dömmer. Han har gjort absolut inga fel alls kring detta och på väldigt bra tillfällen.
Runt lunch är väl just den tiden man vill ha lugn och ro…
Har du ens läst mitt inlägg? Man kan helt ljudlöst köra grejorna till ÅVC. Tystare, snabbare och billigare…

• Haha
KarroZoo
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Runt lunch är väl just den tiden man vill ha lugn och ro…
Har du ens läst mitt inlägg? Man kan helt ljudlöst köra grejorna till ÅVC. Tystare, snabbare och billigare…
Inte alls lika kul! ;)
Kompostkvarn var ett bra köp för trädgården, man slipper släpa hem massa säckar ”skrutt” för att luckra upp rabatterna och har man bra grenar.. får man flis till gångar om man vill (ist för att köpa tänkbara osv; (y)

Men ja, den låter lite! Mindre än en vanlig gräsklippare.. men mer än min el-gräsklippare..

Hänsyn och respekt är bra - men det gäller åt båda håll! De får respekterar att vissa saker låter illa hos ”mig” ibland (rimliga tider) och jag måste respektera att det låter hos dem ibland.

Som med alla relationer, man kan inte bara ta.. man måste ge också :)

Har fått klagomål en gång när jag bodde i lgh och spelade lite hög musik vid lunch när jag städade en lördag.. (hon kom ner och sa till och jag sänkte såklart, poppade aldrig så högt igen) och en gång sa grannen till (bodde i villa) att de ville äta i lugn och ro på sin uteplats, så hen tyckte jag kanske kunde klippa gräset på dagtid ist (de själva klippte när vi åt ute och på kvällstid, för det var för varmt att hålla på ..på dagen :oops:) sa att jag skulle tänka på det nästa gång (efter det tittade jag alltid om de var ute och åt innan jag klippte gräset - oavsett tid.. men höll de på i trädgården på kvällen gjorde jag med det).

Vi knackade på hos alla grannar om vi skulle göra nått större projekt, som kunde störa dem.. bergvärmeborrning, rivning, bygglov, uteplatsbyggen osv. Alla uppskattade det (vissa projekt sket de väl eg i.. men tex vattenavstängningar, ev sladdavgrävningar, containrar på gatan osv.. uppskattade de att få info om.. dock var det ingen annan som kom till oss när de skulle göra något, trots att de påverkade oss/gatan med både ljud, lastbilar, ställningar osv)

”Suraste” grannarna är största utmaningen.. de är inte lätta att komma underfund med alltid, men när man tagit sig in i sfären är de oftast supertrevliga :) (finns såklart idioter också)

MEN skitsnack/skvaller osv.. finns överallt där flera människor bor. Man vet allt om de flesta efter några månader :) och man ska inte lyssna eller ta åt sig av allt.

(Vissa är helt enkelt skvallrigare/uppmärkssökande än andra!)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.