41 410 läst ·
416 svar
41k läst
416 svar
Granar höga som höghus vid tomtgränsen
Oj, jag läste först, ”Grannar höga som höghus vid tomtgränsen” 🥴🤣T Trolletrolla skrev:Har börjat att förlika mig med att det står två jättegranar vid tomtgränsen som skymmer den vackra utsikten samt att de gör så att en stor del av min trädgård är död pga dem.
Men i år har ett ny upptäckts gjorts - granarna är fulla av getingar och då menar jag fulla av getingar de surrar högljutt i granarna.
Några av dess getingar besöker oss gärna när vi slår oss ned vid trädgårdsbordet för att äta och flyger in i stugan titt som tätt.
Grannarna vill inte ta ned dem, har frågat.
Är det bara för mig att gilla läget, fast jag inte gillar det?
Men det finns de som planterar tujor på sin sida om en liguster häck på min sida som jag inte vill ha två meter hög. Skar sig i princip vecka ett när de flyttade in. Det tyckte det var jobbigt med grannar så nära in på. Bor i ett villa område från 60-talet med tids typisk storlek på trädgårdarna runt 850-900m2 och max 15% bebyggelse på tomten enligt detaljplanen.F fribygg skrev:
Man kan ju undra varför de köper ett hus under de förutsättningar när de inte vill ha grannar nära.
Lite typiskt att först köpa en tomt med hus/fritidshus på, sen börja klaga på vad grannarna har på sina tomter. Med tanke på storleken på granarna så fanns de där när TS köpte sitt fritidshus, så det var inte så att de växte upp över natten som en överraskning.
Till TS försvar, så hade hon förlikat sig med att granarna fanns där ända tills nu när det flyttat in getingar i Grans granar.E Elektra skrev:
Bor verkligen getingar i träd?
Japp. Även jag läste att grannarna var höga som höghus😀.
Det är lika lätt eller t.o.m. lättare att ta död på en gran än en människa för människan kan försvara sig. Det är bara att veta vilka enkla medel man behöver. Sedan så måste man tänka på i vilket väderstreck man har huset sitt.
Granen på bild har redan fått en skada som kan göra att den kommer att dö av röta.
Granen på bild har redan fått en skada som kan göra att den kommer att dö av röta.