154 201 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Ölen i Finland är inget vidare. Jag tycker det är mycket bättre i Sverige, jag gillar också den svenska mellanölen, den är perfekt för mig. Brukar hamstra svensk mellanöl då jag åker dit....
I Finland är det istället procenten som gäller för alla alkisar som verkar tagit över.
De som inte vill ha procent ska ha alkoholfri så utbudet är typ starköl, vanlig öl (4,5-4,7%) och alkoholfritt. Förr fanns det mera öl med runt 2,5 - 3,5% men den verkar försvinna helt, undanträngd av de två extremerna. Med resultatet jag har praktiskt taget slutat dricka öl.
I Finland är det istället procenten som gäller för alla alkisar som verkar tagit över.
De som inte vill ha procent ska ha alkoholfri så utbudet är typ starköl, vanlig öl (4,5-4,7%) och alkoholfritt. Förr fanns det mera öl med runt 2,5 - 3,5% men den verkar försvinna helt, undanträngd av de två extremerna. Med resultatet jag har praktiskt taget slutat dricka öl.
Bra jag ska köpa en Fazer istället för Aladdin till jul pga Ryssland.F fusion skrev:
Omar är gott, tvålgodis brukade jag kalla det som barn, en av mina favoriter som liten. Det ser ut som en liten tvål...
Olikt dumle fastnar det inte i tänderna.
Det är ett annat godis än det i fazerkonfekten jag talar om:
Olikt dumle fastnar det inte i tänderna.
Det är ett annat godis än det i fazerkonfekten jag talar om:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja tacka gudarna jag allt under 4,5% bör ses som lättöl..DennisCA skrev:
Ölen i Finland är inget vidare. Jag tycker det är mycket bättre i Sverige, jag gillar också den svenska mellanölen, den är perfekt för mig. Brukar hamstra svensk mellanöl då jag åker dit....
I Finland är det istället procenten som gäller för alla alkisar som verkar tagit över.
De som inte vill ha procent ska ha alkoholfri så utbudet är typ starköl, vanlig öl (4,5-4,7%) och alkoholfritt. Förr fanns det mera öl med runt 2,5 - 3,5% men den verkar försvinna helt, undanträngd av de två extremerna. Med resultatet jag har praktiskt taget slutat dricka öl.
Snickerdoodle
Småsega kakor med lite smak av vanilj och kanel.. (skulle dock eg ha varit lite mer hopsjunka o rynkiga, men mina är hm.. stabila hehe).
Ska packa ner lite o ge bort nu 👍
Småsega kakor med lite smak av vanilj och kanel.. (skulle dock eg ha varit lite mer hopsjunka o rynkiga, men mina är hm.. stabila hehe).
Ska packa ner lite o ge bort nu 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Några av makens jobbarkompisar ska få varsin "sista-veckan-kasse".. (med sockerkick..) tre sorters kolor och tre sorters kakor.. så de klarar sista veckan på jobbet nu.. innan jul
Sedan ska jag skicka iväg lite julklappar till släkt.. kakor o pralinaskar/godisaskar..
Ena är skickad
Tyckte det såg tjusigt ut (vågar visa här, då den som har fått den.. inte hänger på forumet hehe).
Sedan ska jag skicka iväg lite julklappar till släkt.. kakor o pralinaskar/godisaskar..
Ena är skickad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyckte det såg tjusigt ut (vågar visa här, då den som har fått den.. inte hänger på forumet hehe).
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg






