154 192 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Lyx på hög nivå..
När man fyller jämnt.. och man har kommit upp sig en bit i åldern.. så har man ju oftast hunnit samla på sig det mesta man vill ha.. i "paketform"..
Så när maken nu fyllde år hade jag (inte bara jag) problem med att komma på nån bra present ..
Så det blev ett "finsmakarpaket" hehe.. vi köpte 3-4 sorters ost som jag visste maken inte provat innan, pappa och svärmor fick köpa några flaskor olika viner ihop (som passade till mitt paket).. och jag köpte "finkött" till honom..
Sånt som han själv kanske inte hade köpt.. för det var "för dyrt".. men som jag vet att han är nyfiken på att prova
Detta var en av dem..
Wagyu burgers..
TIPS & OMDÖME:
Väldigt saftigt smakrikt kött. Man ska definitivt inte övergrilla det.. och man måste hålla superkoll på det.. då det insprängda fettet har en låg smältpunkt.. och jag kan tala om att det brinner fruktansvärt bra .. med höga lågor!
Men väldigt gott när man väl lyckades "få till det" (nej, vi brände det inte.. men det var ett himla flyttande på burgarna när det brann..)
När man fyller jämnt.. och man har kommit upp sig en bit i åldern.. så har man ju oftast hunnit samla på sig det mesta man vill ha.. i "paketform"..
Så när maken nu fyllde år hade jag (inte bara jag) problem med att komma på nån bra present ..
Så det blev ett "finsmakarpaket" hehe.. vi köpte 3-4 sorters ost som jag visste maken inte provat innan, pappa och svärmor fick köpa några flaskor olika viner ihop (som passade till mitt paket).. och jag köpte "finkött" till honom..
Sånt som han själv kanske inte hade köpt.. för det var "för dyrt".. men som jag vet att han är nyfiken på att prova
Detta var en av dem..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Wagyu burgers..
TIPS & OMDÖME:
Väldigt saftigt smakrikt kött. Man ska definitivt inte övergrilla det.. och man måste hålla superkoll på det.. då det insprängda fettet har en låg smältpunkt.. och jag kan tala om att det brinner fruktansvärt bra .. med höga lågor!
Men väldigt gott när man väl lyckades "få till det" (nej, vi brände det inte.. men det var ett himla flyttande på burgarna när det brann..)
Lite deppad idag och svårt att få ro.. så jag tänkte att den där jäkla kakan jag planerat att göra sedan innan jul - skulle göras idag!
Dvs.. en stycke Kalle Ankakkaka är numer färdig och provsmakad..

Länk till recept: Kalleankakaka på tasteline
Dvs.. en stycke Kalle Ankakkaka är numer färdig och provsmakad..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Länk till recept: Kalleankakaka på tasteline
Har skördat BLÅBÄR nyligen och även om vi frös in det mesta (vill ha till filen/yoghurten i vinter..) så blev det en blåbärskaka.. (hade gärna gjort en paj, men räckte inte!)
Sådär såg det ut innan jag hyvlade på smör och kastade in den i ugnen..
Tyvärr tappade jag kakan
när jag skulle ta ut och provsticka i den.. inte på golvet tack o lov, bara på ugnsluckan.. men av nån outgrundlig anledning sjönk kakan ihop på mitten.. fast den var klar! 
Så jag fick en liten grop..
Den gick och äta med grop också
(tillägg: receptet är den där snabbkakan som återkommer hela tiden i tråden hehe.. mycket bra o enkelt recept.. funkar med de flesta frukterna - la till en tsk vaniljsocker till mjölet denna gång)
Logga in
Skapa konto
Sådär såg det ut innan jag hyvlade på smör och kastade in den i ugnen..
Tyvärr tappade jag kakan
Så jag fick en liten grop..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den gick och äta med grop också
(tillägg: receptet är den där snabbkakan som återkommer hela tiden i tråden hehe.. mycket bra o enkelt recept.. funkar med de flesta frukterna - la till en tsk vaniljsocker till mjölet denna gång)
Pizzakväller..
Hemkokade tomatsås, saltrulle, rödlök, tomat, ost, mozzarellakulor, padrones, några slattar salami, salt, peppar och oreganokrydda.

Hemkokade tomatsås, saltrulle, rödlök, tomat, ost, mozzarellakulor, padrones, några slattar salami, salt, peppar och oreganokrydda.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En favorit..kanske inte så estetiskt upplagt
Plommonspäckad fläskkarré som puttrat många timmar i ugnen..
Serverades med potatis, rödkål, sås och inlagd gurka (plus att vi hade grönsakerna från ugnen med i en skål också..)