Var ut på restaurang häromdagen.. och åt väldigt gott :love:

Förrättstallrik med chilicheese, chicken wings, mozzarellasticks, lökringar, bbq-sås och aioli på en träbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förrätt, chilicheese, chicken wings, mozzarellasticks, lökringar.. serverade med bbq-sås och aioli.

Black Angus-steak med klyftpotatis, bearnaisesås och grillade grönsaker på en restaurangtallrik.
Skapa konto

Black Angus.. och klyftpotatis (bea och rödvinssås.. plus lite grillade grönsaker)

Ett glas och en flaska hallon- och vinbärsäppelcider från Briska på ett bord.
Skapa konto

Drack denna också.. skule eg ha en päroncider men de var slut.. så när servitören rabblade några smaker av annat.. tog jag denna. Supergod kan jag tala om! iskall var den en riktigt höjdare.. måste nog faktiskt köpa hem några :)

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
i Hallontider.. tipsar vi om detta :)

Cheesecake med färska hallon på ett mönstrat porslinstallrik med recepttext i bakgrunden.
Skapa konto

Fairlane
Gjorde lite saft förra helgen. Röda vinbär, äpple (hade en hel del Transparent Blanche som ramlade ner från trädet). Slängde i en kanelstång när jag kokade saften och det blev riktigt lyckat. Man känner smaken av kanel utan att den tar över. Uppskattat av både barn och vuxna.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Gjorde lite saft förra helgen. Röda vinbär, äpple (hade en hel del Transparent Blanche som ramlade ner från trädet). Slängde i en kanelstång när jag kokade saften och det blev riktigt lyckat. Man känner smaken av kanel utan att den tar över. Uppskattat av både barn och vuxna.
Lät lite spännande! Även utan kanel :) äpple vinbär.. ja why not!

Man måste ju prova nya saker!

Fairlane
Äpple i sig i saft är nog ingen ovanlighet. Tittar man på blandsaft som man köper i affären står oftast äpple före andra frukter, svar mer äpple än övriga.

Kanel var ett infall bara. Jag gillade det och barnen var riktigt nöjda så vad mer kan man begära? :D

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Haha.. tur att man inte ger sig på alldeles för avancerade saker i värmen.. :giggle:

..satt o pyssla i lugnan ro med min baba ganoush och jag kan receptet i huvudet.. så Inge konstigt.. rensade auberginerna (skalade) o hade dem i burken.. började vispa ihop allt och fattade inte varför det stänkte.. överallt.. fortsatte lite till och muttrade över att nu var både jag, maskinen och köket nerstänkta - och ändå var inte röran slät o fin :thinking:

Insåg, när jag tittade en gång till, att det var ju inte elvispen jag skulle ha.. det var ju för fåglarna mixerstaven.. :oops::p

Ha.. jaja.. jag fick ihop den iaf..

Hemlagad baba ganoush i en vit och blå skål på ett mörkt träbord.
Skapa konto

Kanske valde för liten skål dock..

• Haha
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Mer saft blev det idag. Har aldrig förut gjort saft på bara äpplen (och en kandelstång såklart). Hoppas och tror det kan bli bra.

Normalt brukar jag musta äpplen och det kommer jag göra i år också, men jag har massor med Transparent Blanche och de håller inte så länge.

Blir nog lite äppelmos också den, men det går inte åt mycket sådant i den här familjen.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Just ja, gjorde lingonsylt också. Kollade lilletjejens ryggsäck då jag vet att det brukar hamna märkliga saker där ibland. Hittade en burk med lingon som skulle stått i frysen. Jag frågade om den och självklart skulle hon på picknick och ha lingon ens sig... Jaja, lingonen var tinade så det fick bli sylt.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Pannkakslunch till pappas ära :cry::heart:

Pannkaka med grädde och sylt på blått fat framför en annan pannkaka på rött fat.
Skapa konto

Han älskade pannkaka (ugnspannkaka var nog superfavoriten) och dessa kom ifrån hans frys..

..så det är en pannkakslunch för honom i dubbel bemärkelse!

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Käkade lunch ute igår när jag köpte en bit dammduk.. tog min favorit .. en
Pastasallad med Lax

Pastasallad med lax och grönsaker serverad med en sås på en dekorerad tallrik.
Skapa konto

Mums :love:

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Den här låter mums.. men lite overkill för två personer en vanlig lördag haha (måste nog vänta tills man har nån gäst iaf..).. kanske får bli en kladdkaka.. eller en kalleankakaka (eller vad den nu heter) idag istället.

Men någon annan kanske vill planera för smarrig tårta.. så jag delar receptet här :)

Öppnad jordgubbstårta med fluffig grädde och färska jordgubbar, recept på en skärm.
Skapa konto

Skärmbild av ett recept på en blogg med en kvinna som sträcker sig mot himlen i en annons under texten.
Skapa konto

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Fairlane Fairlane skrev:
Mer saft blev det idag. Har aldrig förut gjort saft på bara äpplen (och en kandelstång såklart). Hoppas och tror det kan bli bra.
Testade saften igår med barnen. Gott ryckte jag, rätt friskt och läskande. Påminner lite om en äppelpaj i smaken. Barnen älskade den, så det kommer bli mer saft.

• Gilla
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Skaldjursfond på gång:heart::p Gryta med skaldjur och grönsaker på spis inför tillagning av skaldjursfond.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Skaldjursfond på gång:heart::p[bild]
Tur att det var bild med. Jag läste "skadedjursfond".

• Haha
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Tur att det var bild med. Jag läste "skadedjursfond".
Kanske är det med? :thinking::rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.