154 192 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Tisdagsfrulle..
När man nu äntligen gjort den efterlängtade marmeladen.., måste man ju baka några scones - för att provsmaka marmeladen med.
Scones
Rabarbermarmelad

När man nu äntligen gjort den efterlängtade marmeladen.., måste man ju baka några scones - för att provsmaka marmeladen med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Scones
Logga in
Skapa konto
Rabarbermarmelad
H Hammarfall skrev:
Logga in
Skapa konto
Det blir en ”söt” dessertig marmelad! Vaniljen framhävs verkligen. Hade trott att det skulle bli lite syrligare, men jag tror också mina rabarber var mindre syrliga denna gång
Logga in
Skapa konto
Sconesen blev riktigt bra, men jag skippade att pensla med ägg och ha på socker
Tack! Ja min andra saft blev också sötare, eller om det var tredje så fick kompensera med mer citron. Alla var dock väldigt goda! Låter gott med en dessertig marmelad! En liter låter mycket men det går väl åt.Snigla skrev:
[bild]
Det blir en ”söt” dessertig marmelad! Vaniljen framhävs verkligen. Hade trott att det skulle bli lite syrligare, men jag tror också mina rabarber var mindre syrliga denna gång(även nya satsen lemonad blev mer söt i smaken). Alla som fått smaka gillade den dock
[bild]
Sconesen blev riktigt bra, men jag skippade att pensla med ägg och ha på socker![]()
Skördat lite hallon idag - frös in lite.. och bakade en ”snabbkaka ” med hallon..
Dvs hallon som frukt i receptet!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto