154 193 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
I natt så rökte jag en karrébit, gick 10-11 timmar ungefär.

Lindas i folie och läggs i en kylväska för att vila i ett par timmar. Sen ska den rivas i småbitar.
Ska laga coleslaw och lite vinägerbaserad BBQ sås till.
Det mörka är inte bränt eller liknande, ren maillard reaktion är vad det är, 100% smak.

Lindas i folie och läggs i en kylväska för att vila i ett par timmar. Sen ska den rivas i småbitar.
Ska laga coleslaw och lite vinägerbaserad BBQ sås till.
Det mörka är inte bränt eller liknande, ren maillard reaktion är vad det är, 100% smak.
Här försöker vi med dårars envishet att odla rabarber.. men alla är emot oss haha. Det sägs att alla kan odla rädoor och rabarber... hmpf säger jag bara!Keiller skrev:
Förra året hade vi två plantor.. halva ena försvann under sommaren.. sista halvan av den försvann spårlöst på höstkanten - och den återkom inte alls i år. Den andra plantan är halv.. och försöker tappert skjuta rabarber.. de kanske är hm.. 10 cm som längst .. SORKjäklar *grr*
Satte två nya plantor förra helgen.. och de sitter numer i pallkragar (tre på höjd med nät under).. har gett upp odlingen av rabarber på backen temporärt (kommer nog prova fler sedan, men nu vill jag att några faktiskt får sätta sig så vi får skörd).
Lööööööv rabarber *avumdsjuk på din paj*
Igår blidde det grillad hamburgare med surdegsbröd och sötpotatisstrips till middag
(lidl hade sötpotatisstrips färdiga i påse som vi tyckte kunde vara kul o prova, har provat göra egna tidigare med halvdans resultat.. - vi gjorde dem iaf i fritösen igår och de blev ”skitgoda”.. men tog en himla tid att få dem någorlunda krispiga)
Egen dressing med:
Majjo, bostongurka, hackad picklad rödlök, en skiva finhackad tomat, 6 skivor finhackad färsk gurka, svartpeppar!
(lidl hade sötpotatisstrips färdiga i påse som vi tyckte kunde vara kul o prova, har provat göra egna tidigare med halvdans resultat.. - vi gjorde dem iaf i fritösen igår och de blev ”skitgoda”.. men tog en himla tid att få dem någorlunda krispiga)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egen dressing med:
Majjo, bostongurka, hackad picklad rödlök, en skiva finhackad tomat, 6 skivor finhackad färsk gurka, svartpeppar!