153 718 lĂ€st ·
1 596 svar
154k lÀst
1,6k svar
GottetrÄden!
Markan, eller Marketenteriet pÄ Strömsholms ridskola.
Trevligt stÀlle med helt ok utbud.
God bakelse.
https://www.marketenteriet.se/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trevligt stÀlle med helt ok utbud.
God bakelse.
https://www.marketenteriet.se/
Vi köpte FYRA olika pÄskbakelser igÄr hehe.. som vi ska/skulle dela pÄ
(första Ă„ret jag inte bakar tĂ„rta typ.. men det fĂ„r jag vĂ€l göra sen nĂ€r det kommer gĂ€ster om nĂ„gon vecka.. đ„ł)
TvĂ„ av bakelserna smaskade vi i oss igĂ„r.. (och tvĂ„ finns kvar till senare idag) đ
Men det var vÀldigt "coola" pÄskgrejer vi hittade pÄ konditoriet (de hade tÀnkt till lite..bÄde smakmÀssigt och design).
VĂ€ldigt irriterande att jag glömde frĂ„ga vad det var i den ena (denna skumma Ă€gghalva som sĂ„g sĂ„ kul ut dĂ€r den lĂ„g i montern..).. och jag kan inte placera det alls (smakerna).. đ€đł .. chokladen Ă€r given.. men sen tar det stopp..! Den var helt okej, men ingen smakexplosion direkt (mer udda subtila smaker) och inget jag kommer köpa igen.
Detta var en riktigt ruskigt god biskvi. Den hade lemoncurd och nÄgon slags citronkrÀm i och lite marsipan pÄ utsidan.. riktigt frÀsch.. lagom syrlig och inte för söt (som vissa biskvier kan vara). Riktig höjdare faktiskt!
TvĂ„ av bakelserna smaskade vi i oss igĂ„r.. (och tvĂ„ finns kvar till senare idag) đ
Logga in
Skapa konto
Men det var vÀldigt "coola" pÄskgrejer vi hittade pÄ konditoriet (de hade tÀnkt till lite..bÄde smakmÀssigt och design).
Logga in
Skapa konto
VĂ€ldigt irriterande att jag glömde frĂ„ga vad det var i den ena (denna skumma Ă€gghalva som sĂ„g sĂ„ kul ut dĂ€r den lĂ„g i montern..).. och jag kan inte placera det alls (smakerna).. đ€đł .. chokladen Ă€r given.. men sen tar det stopp..! Den var helt okej, men ingen smakexplosion direkt (mer udda subtila smaker) och inget jag kommer köpa igen.
Logga in
Skapa konto
Detta var en riktigt ruskigt god biskvi. Den hade lemoncurd och nÄgon slags citronkrÀm i och lite marsipan pÄ utsidan.. riktigt frÀsch.. lagom syrlig och inte för söt (som vissa biskvier kan vara). Riktig höjdare faktiskt!
Detta Àr de andra tvÄ bakelserna, som vi festade/fikade med idag!
... ocksĂ„ riktigt pĂ„skiga đ (gulliga...)
NÄgon slags passionsfruktsmousse .. och nÄgot hallonsylts/gele likt i mitten hehe..
Citronfromage .. lemoncurd typ.. sockerkaksbotten.. vÀldigt god !
... ocksĂ„ riktigt pĂ„skiga đ (gulliga...)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
NÄgon slags passionsfruktsmousse .. och nÄgot hallonsylts/gele likt i mitten hehe..
Logga in
Skapa konto
Citronfromage .. lemoncurd typ.. sockerkaksbotten.. vÀldigt god !
Mums!Lill72 skrev:
Min favorittÄrta.. skulle gjort en nyss nÀr jag fyllde Är.. men för första gÄngen pÄ flera Är.. bakade jag ingen tÄrta
TÀnkte att jag vÀntar till nÀsta vecka nÀr vi fÄr gÀster.. dÄ kanske det blir en
Har haft premiÀr hÀr i min "kockkarriÀr" haha.. för första gÄngen sÄ har jag gjort en egen VÀsterbottenostpaj
Jag har Àtit sÄdana innan, men aldrig gjort en egen.. men nu var det dags.. och jag blev faktiskt ganska nöjd sjÀlv (ja, de andra som Ät av den var, tack och lov, ocksÄ nöjda) 
Lite mörk pÄ ovansidan men inte brÀnd, bara osten pÄ topp som blev lite sÄ (tack och lov!)
AnvÀnda icas recept i det stora hela, lite mer ost bara.. (rev upp hela biten ost jag köpt och la lite extra pÄ topp)
LĂ€nk: https://www.ica.se/recept/klassisk-vasterbottenpaj-725368/
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite mörk pÄ ovansidan men inte brÀnd, bara osten pÄ topp som blev lite sÄ (tack och lov!)
AnvÀnda icas recept i det stora hela, lite mer ost bara.. (rev upp hela biten ost jag köpt och la lite extra pÄ topp)
LĂ€nk: https://www.ica.se/recept/klassisk-vasterbottenpaj-725368/
Gjorde "skĂ„lar" av rullrĂ„n medans de var varma (lĂ€s heta đ„”, brĂ€nde fingrar)
Fyllde med vaniljglass, jordgubbar, vindruvor och chokladsĂ„s. Lite bökiga att Ă€ta dĂ„ de Ă€r sköra sĂ„ det blev lite kladdigtđ, men gott.
Fyllde med vaniljglass, jordgubbar, vindruvor och chokladsĂ„s. Lite bökiga att Ă€ta dĂ„ de Ă€r sköra sĂ„ det blev lite kladdigtđ, men gott.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bakade tĂ„rta i helgen.. bĂ„de försenad födelsedagstĂ„rta och nĂ„n dag för sent valborgsdessert/tĂ„rta đ„ł
PinocchiotÄrta Àr min favorit.. denna gÄng fylldes den med jordgubbar & blÄbÀr (egna frÄn frysen.. dÀrav lite "vattnigt" pÄ fatet..) .. MUMS!
Logga in
Skapa konto
PinocchiotÄrta Àr min favorit.. denna gÄng fylldes den med jordgubbar & blÄbÀr (egna frÄn frysen.. dÀrav lite "vattnigt" pÄ fatet..) .. MUMS!
Som vanligt, bara smĂ„ blad pĂ„ vĂ„r rabarberplanta.đ Men har jag tur kanske jag har kvar i frysen frĂ„n 2025.
Orkar inte idag, precis hemkommen efter 6 timmar i bilen frĂ„n Skövdeđ„ș Nu finns bara ork för ett par öl framför brasa i kaminen.
Orkar inte idag, precis hemkommen efter 6 timmar i bilen frĂ„n Skövdeđ„ș Nu finns bara ork för ett par öl framför brasa i kaminen.