153 720 läst ·
1 596 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Maken har haft lussebak.. de jäste kanonfint.. men sjönk sedan ihop lite 🤔 dock goda i smak! (Smör/mandelfyllning i bullarna)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mandelmassa med saffran är toppenbra!Snigla skrev:
Morsan gjorde alltid typ vetelängder med saffran och fyllning med smör och och mandelmassa.
Har aldrig provat göra det själv, men saknar morsans längder sedan 2013 då hon gick bort 😥
Nu är det svårt.. hur mycket och hur många sorters julgodis ska jag göra i år 🤔 .. tror att jag först måste svara på frågan om jag ska ge bort något på makens jobb i år eller inte..!
Man kanske inte gör fler sorter oavsett.. men mängden av varje skiljer markant (för vi vill ju ha lite "gotte" själva också
)
Mina nya favoriter från förra året ska jag oavsett göra igen.. men de vill man väl inte dela med sig av? hahahaha
.. och ska jag baka några kakor? (gav bort typ 4 sorters kakor också).. det roligaste projektet var de amerikanska julkakorna förra året.. väldigt pyssliga, men ja... mer roliga att göra och titta på än att äta (så jag nämnde då att jag nog inte skulle göra dem igen).
Vad ska ni göra till julbordets gottedel i år ?
Här blir det (oavsett)
- Baileystryffel med rostad mandel
- Jordnötskrokant med minimashmallows
- Risgodis favorit (mitt eget påfund, tur att jag skrivit ner.. OCH jag hittade receptet här)
Förgrymmat nog hittar jag inte receptet på en apelsintryffel jag gjorde/hittade på.. och som alla tyckte var supergod (inkl vi) *muttrar* .. men jag gör sällan så avancerat så jag kanske kan få ihop in likvärdig om inte annat!
Någon som gjort nått kul godis med pistagenötter?
eller cashew?
(Funderar på att göra nått "bräck" med nån av dem.. eller bägge)
Man kanske inte gör fler sorter oavsett.. men mängden av varje skiljer markant (för vi vill ju ha lite "gotte" själva också
Mina nya favoriter från förra året ska jag oavsett göra igen.. men de vill man väl inte dela med sig av? hahahaha
.. och ska jag baka några kakor? (gav bort typ 4 sorters kakor också).. det roligaste projektet var de amerikanska julkakorna förra året.. väldigt pyssliga, men ja... mer roliga att göra och titta på än att äta (så jag nämnde då att jag nog inte skulle göra dem igen).
Vad ska ni göra till julbordets gottedel i år ?
Här blir det (oavsett)
- Baileystryffel med rostad mandel
- Jordnötskrokant med minimashmallows
- Risgodis favorit (mitt eget påfund, tur att jag skrivit ner.. OCH jag hittade receptet här)
Förgrymmat nog hittar jag inte receptet på en apelsintryffel jag gjorde/hittade på.. och som alla tyckte var supergod (inkl vi) *muttrar* .. men jag gör sällan så avancerat så jag kanske kan få ihop in likvärdig om inte annat!
Någon som gjort nått kul godis med pistagenötter?
(Funderar på att göra nått "bräck" med nån av dem.. eller bägge)
Blev en ny sats med ROCKYROAD här idag..
Jag gav bort vår .. 😳 (julklappar)
.. och man måste ju bara ha lite på det egna gottejulbordet!
Jag gav bort vår .. 😳 (julklappar)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
.. och man måste ju bara ha lite på det egna gottejulbordet!