Jag brukar köpa normalstora dammsugare och chokladbollar styckevis ,eller i kartong på ÖoB.
Har aldrig sett mindre varianter, men står mycket riktigt 18gr på förpackningen.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kalas och andra advents-fika idag med två sorters kakor, kolatryfflar, mjuk pepparkaka och så budapestrulle 😋
Behöver inte äta något mer idag iaf 😁
Bakverk med vit glasyr och lingon på en silverbricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två fat med olika småkakor. På det övre fatet ligger bruna och gula kakor med hål i mitten. På det undre fatet ligger kakor rullade i sesamfrön.
Skapa konto
Två rulltårtor med chokladdekoration och florsocker på en bakplåt, placerade på bakplåtspapper.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Ah, Budapest ❤️ jag gör en stubbe varje jul. Det är en fin tradition.

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ah, Budapest ❤️ jag gör en stubbe varje jul. Det är en fin tradition.
Det får bli en stubbe till jul, synd att den tar slut så fort☹️

Dagens projekt 1
ROCKY ROAD

Första för året och idag innehöll den allt möjligt (brukar ta lite av vad som finns i hushållet.. så det skiljer från gång till gång): Skumtomtar, cashewnötter, rispuffar, bilar, minimarshmallow, dumle och smält choklad.

Rocky road-bitar med skumtomtar, cashewnötter, rispuffar, bilar, minimarshmallow, dumle och smält choklad, dekorerade på bakplåtspapper.
Skapa konto

Hemmagjord Rocky Road med skumtomtar, cashewnötter, rispuffar, bilar, minimarshmallow, dumle och smält choklad, uppskuren i bitar på bakplåtspapper.
Skapa konto

Rocky road-bitar med choklad, nötter, skumgodis, rispuffar och minimarshmallows, skurna i rutor på bakplåtspapper.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
Dagens projekt 2
DAIMFUDGE

Första gången jag provade göra detta.. letade efter nått inspirerande recept för kondenserad mjölk (original dvs okokt) och fann detta recept hos Lindas bakskola :) Det var "lätt" (inte kalorimässigt då..) och blev väldigt gott! (ja, vi provsmakade innan de stoppade in för förvaring..)

Hemgjord Daimfudge liggande på ett köksbord, toppad med hackad Daim och texten "DAIMFUDGE" över bilden.
Skapa konto

Hemmagjord daimfudge på bakplåtspapper, täckt med hackad choklad och kolabitar.
Skapa konto

Plastlådor med hemmagjord daimfudge på ett bord, etiketter med texten "DAIMFUDGE".
Skapa konto

Länk till recept: https://lindasbakskola.se/2015/10/29/daimfudge/

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet om man kan köpa denna i nåt varuhus ? Har bott på en del olika hotell i Skövde och Skara sista 5 veckorna och där har de alltid denna Nugatti till frukostvåfflorna , grymt god kombo👍 Klart godare än Nutella.

https://www.bbqhouse.se/sv/snacks/nugatti.html

F fusion skrev:
Någon som vet om man kan köpa denna i nåt varuhus ? Har bott på en del olika hotell i Skövde och Skara sista 5 veckorna och där har de alltid denna Nugatti till frukostvåfflorna , grymt god kombo👍 Klart godare än Nutella.

[länk]
Tyvär inte (alltså vet ingen av dem som säljer).. har sett fler fråga om dem tidigare.. och tipsen där var online.. (men där var vissa storpackar).

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Jansson x 2

Två gratänger, en rund och en rektangulär, placerade på underlägg i ett kök.
Skapa konto

Provsmakningen gav ett gott resultat.

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jansson x 2

[bild]

Provsmakningen gav ett gott resultat.
😥😭 Har gått bet på att få tag i anjovis så det blir nog jul utan Jansson

• Ledsen
  • Wow
Snigla och 2 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
😥😭 Har gått bet på att få tag i anjovis så det blir nog jul utan Jansson
Kolla i butikerna, det finns ansjovis. Jag gjorde en sökning utifrån att du är i Gävleborg, första ICA som dök upp var Kvantum Fjällbacken i Gävle och de har Grebbestads Ansjovis.

Ingen jul utan Jansson 😃

• Älska
fusion och 1 till
  • Laddar…
Går utmärkt att använda annan fisk t.ex. en kryddad matjessill.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Kanske provar med sill, eller så får det bli nån variant på kallrökt lax.

Blev utan Janssons en gång när jag jobbade åt Ericsson i Filippinerna då hembiträdet åt upp anjovisen jag hade med från Sverige till julen 🤬 Hon trodde det var sardiner 😆

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Kolla i butikerna, det finns ansjovis. Jag gjorde en sökning utifrån att du är i Gävleborg, första ICA som dök upp var Kvantum Fjällbacken i Gävle och de har Grebbestads Ansjovis.

Ingen jul utan Jansson 😃
Synd, jag åker förbi Gävle runt kl 05 imorgon på väg söderut. Skall kolla i Skövde under veckan.

J
Keiller Keiller skrev:
Ingen jul utan Jansson 😃
Tack tack väldigt hjärtligt av dig❤️

• Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.