Sorterar recept.. och tänkte att detta kanske passar till första advent :) så delar det..

AMERIKANSKA PEPPARKAKSPANNKAKOR med stekt äpple

En hög med amerikanska pepparkakspannkakor toppade med stekta äppelskivor och ringlad lönnsirap på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Saknar ni nått speciellt i ”recept-livet” ? Kycklingfilés? Vegetariskt? Sås? Dessert? Marinad? Kakor? Bullar? Ja.. nått..

Hojta till så kanske jag kan hitta nått kul i gömmorna (hittade massa roliga recept som jag glömt av nu när jag sorterade/sorterar. )

Inte säkert att det passar.. men man kan ju få lite inspiration iaf 😊

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chokladmousse och hallonkompott tårta med maräng.
Chokladmoussetårta med hallon och maräng dekorerad med hallon och choklad på ett vitt fat.
Skapa konto

Inte en gnutta kvar. 😇

• Gilla
  • Wow
fusion och 2 till
  • Laddar…
Dagens recepttips:
Texmex cowboysoppa
(vill man ha lite mer hetta, kan man spetsa det hela med antingen chili, chiliflakes eller lite sambal olek)

Texmex cowboysoppa med majs och potatis på skärbräda, recept synligt. Ingredienserna inkluderar tomatsoppa, köttfärs och taco kryddmix.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Lite första-adventsbak kanske.. 🤶

Pepparkaksdrömmar
Pepparkaksdrömmar med recept i bild, dekorerade med band och lingonkvist, bredvid instruktioner för bakning på röd bakgrund.
Skapa konto

Chokladdoppade saffranskolasnittar
Receptbild för chokladdoppade saffranskolasnittar med ingredienser och instruktioner.
Skapa konto

Pannacotta med juleskum
Fyra glas med rosa pannacotta dekorerad med skumtomtar, hallon och örter, på en träbricka.
Skapa konto

Kladdkaka Rockyroad med kolafluff
Rocky road-kladdkaka med kolafluff toppad med marshmallows, jordnötter och chokladsås. Receptbeskrivning med ingredienser och instruktioner.
Skapa konto

Kola x 2 - Gräddkola & chokladkola
Recept för gräddkola och chokladkola av Lena Söderströms, innehåller instruktioner och ingredienser för att göra 500 g godis.
Skapa konto

Snökakor med saffran
Snökakor med saffran på vit tallrik, gul-orange kakor med vit florsockerbeläggning, serverade på ett träbord med virkade underlägg i bakgrunden.
Skapa konto

Pumpakaka med mascarponefrosting
Pumpakaka med mascarponefrosting toppad med rivet apelsinskal och dekorerad med små pumpor i bakgrunden. Recept och dekorationstips.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 4 till
  • Laddar…
Nu ska jag inte förstöra tråden med någon ot-diskussion men jag måste säga att jag har skummat lite och jag tycker att tråden och @Snigla 's receptskatt är fantastiska tidsdokument. Ta t.ex. Texmex cowboysoppan här ovan som förutom att den låter smaskig skriker 90-tal 😀 Vem hade ens kallat en maträtt för det idag? 🤔

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu ska jag inte förstöra tråden med någon ot-diskussion men jag måste säga att jag har skummat lite och jag tycker att tråden och @Snigla 's receptskatt är fantastiska tidsdokument. Ta t.ex. Texmex cowboysoppan här ovan som förutom att den låter smaskig skriker 90-tal 😀 Vem hade ens kallat en maträtt för det idag? 🤔
Inget ”förstört” (eller OT) för att man diskuterar ämnet.. 😊 och det är det ju‼️

Jag kan själv inte säga något om receptens namn.. då jag ger dem ännu knäppare namn ibland hehe

• Gilla
  • Haha
fusion och 2 till
  • Laddar…
Kolagrottor med pekannötter efter recept i senaste Ica Buffé.
Nu är frågan vad jag ska göra med nästan en hel burk dulce de leche då det bara gick åt litegrann till dessa kakor? 🤔
Nån som sitter på ett bra recept?
Kolagrottor med pekannötter och dulce de leche på bakplåtspapper.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Kolagrottor med pekannötter efter recept i senaste Ica Buffé.
Nu är frågan vad jag ska göra med nästan en hel burk dulce de leche då det bara gick åt litegrann till dessa kakor? 🤔
Nån som sitter på ett bra recept?
[bild]
Har inget särskilt recept men tänker att det borde gå att göra rätt goda praliner? Mörk choklad med dulchefyllning låter gott i alla fall.

Adventsfika, testade och göra en "Jultårta med saffran och apelsinsmörkräm"

Rektangulär jultårta med saffran och apelsinsmörkräm på träbricka, serverad under adventsfika.
Skapa konto

Rektangulär jultårta med saffran och apelsinsmörkräm på skärbräda.
Skapa konto

En bit av jultårta med saffran och apelsinsmörkräm på en blommönstrad tallrik.
Skapa konto

Recept på "Jultårta med saffran och apelsinsmörkräm", inklusive ingredienser och steg-för-steg instruktioner för att baka kakan.
Skapa konto

Mycket god blev den :) 👍

• Gilla
  • Älska
fusion och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har inget särskilt recept men tänker att det borde gå att göra rätt goda praliner? Mörk choklad med dulchefyllning låter gott i alla fall.
Låter väldigt bra eftersom jag råkar ha samlat på mig en hel del mörk choklad.
Ska googla det.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Årets lussebak, kanske lite tidigt? Så goda att de kanske tar slut innan 13e....
Då får det isf bli en laddning till. Denna laddning på 2 paket jäst och 4 påsar saffran.

Lussekatter på en bakplåt klara för ugnen, med en handduk upplyft i bakgrunden. Bakat med saffran, redo för Lucia.
Skapa konto

Lussebullar med saffran på en bakplåt, nybakade och gyllene.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Inga sötsaker idag men källarfranska är gott det också. Fast jag fuskade lite och höll mig i köket och inte i källaren 😃
Färska källarfranskor på en plåt i köket, omgivna av köksredskap och ingredienser på bänken.
Skapa konto

• Gilla
Kakelugnen566 och 5 till
  • Laddar…
Vilka gulliga Delicato bites de har börjat med i lösgodis avdelningen 😛
Chokladdoppad grön marsipanbakelse och kokosboll på blommig tallrik, med en kopp kaffe och Solstickan tändstickor bredvid.
Skapa konto

F fusion skrev:
Vilka gulliga Delicato bites de har börjat med i lösgodis avdelningen 😛
[bild]
Har inte sett några på lösviktsgodisavdelningen.. men däremot har de "trendat" på annat håll.. alltså en mindre variant.. frågan är om det är samma, eller om det kommit ytterligare en "ännu mindre" .. tror de jag köpte var 18 gram (vs de "riktiga" som väger hm 58 gram tror jag)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.