154 191 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Har börjat fotografera mina recept / papperslappar.. och sparar dem på datorn istället för i pärmar och högar (som de legat i.. i många år hehe).. tar mindre fysisk plats på datorn iaf! ÄVEN om de säkert blir liggande där med...
MEN.. jag hittade detta recept i en hög.. och kom på att det måste jag nog testa.. kanske till jul ist för vanlig gubbröra.. (eller så gör man bägge)
GUBBRÖRA på kallrökt lax:
MEN.. jag hittade detta recept i en hög.. och kom på att det måste jag nog testa.. kanske till jul ist för vanlig gubbröra.. (eller så gör man bägge)
GUBBRÖRA på kallrökt lax:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Yngste sonen fyller år imorgon så jag fixade till en Mango cheese cake. Ångrar att jag följde receptet med gelatinblad som inte bakas i ugn, blev bara sladdrigt 😡
Men den går iaf att äta, nästa gång blir det traditionell med ägg och äggulor i blandningen med Philadelphia ost, Creme Fraiche, socker och lite mjöl.
Men den går iaf att äta, nästa gång blir det traditionell med ägg och äggulor i blandningen med Philadelphia ost, Creme Fraiche, socker och lite mjöl.
Logga in
Skapa konto
Ligger lite efter men.. kladdkakans dag har varit och den missade jag / vi inte härhemma.. 😀
Fick för mig att göra en kombo av banoffepaj och kladdkaka 😳 tyckte det kändes som en bra idé.. en bra kombination! Om än lite maffig...
... och det var helt korrekt! Den var maffig hehe.. en redig kalori- och sockerbomb typ (!) .. men å andra sidan tar man ju portionen efter det! Man ville inte ha mer än en liten bit.. trots att det var "skitgott" så att säga..
Kombinationen innebar att jag använda krossade mariekex i botten.. under kladdkakan.. när jag gräddade den (vanlig kladdkakesmet) och sedan när kakan var klar och hade svalnat.. så blev det kolasås, skivad banan, grädde och så lite topping av hackad dajm 😍
Logga in
Skapa konto
Fick för mig att göra en kombo av banoffepaj och kladdkaka 😳 tyckte det kändes som en bra idé.. en bra kombination! Om än lite maffig...
... och det var helt korrekt! Den var maffig hehe.. en redig kalori- och sockerbomb typ (!) .. men å andra sidan tar man ju portionen efter det! Man ville inte ha mer än en liten bit.. trots att det var "skitgott" så att säga..
Kombinationen innebar att jag använda krossade mariekex i botten.. under kladdkakan.. när jag gräddade den (vanlig kladdkakesmet) och sedan när kakan var klar och hade svalnat.. så blev det kolasås, skivad banan, grädde och så lite topping av hackad dajm 😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Roy Fares Cheesecake😛 på Philadelphia ost , socker, gräddfil ägg och en gula. Fyllning smaksatt med äkta vanilj. Botten på Digestive kex , farinsocker och smör. Gjordes igår ich fick vila i kylen under natten.
Gjorde samtidigt som all sport curd idag. Experiment med Apple Sour drinkmix istf citron, blev faktiskt bra smak 👍
Överst italiensk maräng som brändes av lite.
Mmm va gött
Gjorde samtidigt som all sport curd idag. Experiment med Apple Sour drinkmix istf citron, blev faktiskt bra smak 👍
Mmm va gött
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser mycket gott ut. 👌😋F fusion skrev:Roy Fares Cheesecake😛 på Philadelphia ost , socker, gräddfil ägg och en gula. Fyllning smaksatt med äkta vanilj. Botten på Digestive kex , farinsocker och smör. Gjordes igår ich fick vila i kylen under natten.
Mmm va gött
[bild][bild][bild][bild][bild]
Ostkakans dag var den 14 november!
Tyvärr blev vår ”dag” fördröjd..
Vi åt ostkakan den 17 november !
Serverades med en klick grädde och hallonsylt..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tyvärr blev vår ”dag” fördröjd..
Vi åt ostkakan den 17 november !
Serverades med en klick grädde och hallonsylt..
Det blir grunden till ren ondska, ”Belsebubsvatten”!! Skattefritt dessutom!! Har redan sagt för mycket, vill inte dra med er ner i skärselden dit jag, lika säkert som att Triss har sämre odds än att som islänning råka ligga med en släkting, ska när min tid är inne!Snigla skrev:
Jag tror inte Herren tar så illa upp av lite närproducerat "eldvatten", däremot ser inte staten med blida ögon på konkurrens. Kom att tänka på den gamla tidningsartikeln om familjen som var på besök på Polismuseet varvid den lille sonen glatt utbrast "titta en sån har pappa hemma" då han gick förbi den utställda hembränningapparaten. Det blev husrannsakan och stränga påföljder.OCDennis skrev: