D Daniel 109 skrev:
Kan den bara reglera fördelningen? Är det inte separat reglering på spjällen?
Tror inte det är bara fördelningen den kan styra. Sitter en motor på varje spjäll. Har för mig att dom varit öppna lite hur som men har ej studerat det så noga.
 
Ska man förenkla det rejält så ställer man effekten med primärspjället och reglerar förbränningen med sekundärspjället.
 
T tomtend skrev:
Tror inte det är bara fördelningen den kan styra. Sitter en motor på varje spjäll. Har för mig att dom varit öppna lite hur som men har ej studerat det så noga.
Och för att förklara det som står i inlägg #29 angående hur spjällen styrdes på den första versionen, så är spjällen tillsammans aldrig öppna mer än totalt 100% av ett spjälls maximala area.

En optimal reglering styr spjällen helt oberoende av varandra.
 
Jag hade fel och ni hade rätt. Den stänger primär och öppnar sekundär när det blir för hög rökgas.
 
  • Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Är tankarna 2 x 1800 liter som det står tidigare i tråden?

Vad är det för laddpump du har?
 
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Är tankarna 2 x 1800 liter som det står tidigare i tråden?

Vad är det för laddpump du har?

Japp det är 2 x 1800
Esbe LTC 271 heter laddpumpen.
 
Kan inte säga varför det inte blev en sån. Det var ett färdigt paket som jag vart offererad och den innehöll laddpaketet jag har idag. Det var inte jag som plockade ihop enskilda komponenter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.