L Liteavvarje skrev:
Men den stämmer inte mot rummen med den ritning visat förut , det som är med läggningen ,
har aldrig sett en sådan tidigare där man går runt i kanelsnurra , och kalla returen närmast yttervägg
Läggningsritningen är bara ett exempel som han skickade med. Postade den bara för att jag blev lite förvånad på hur den var gjord.
 
L
Dom är bara för att hålla avståndet , ligger med 1 meters lucka , slangarna måste iaf najas ned mot armeringen , annars lyfter dom när betongen kommer
Ska du ha armeringsnät 15X15 så behöver du inte dom , bara att naja 30 , du har ju måtten i nätet , samt att böjarna måste hållas ner , dom har en förmåga att resa sig
När du ska göra någon 90 graders böj som blir lite tvärt , ska du ha något sånt här , för att inte slangen ska vika sig , rinkaby bra pris
 
  • Tre olika modeller av rörböjningsstöd, används för att hålla rör på plats vid gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Samma som är med i min offert från Danmark då, för rören upp till fördelaren.
 
L
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Samma som är med i min offert från Danmark då, för rören upp till fördelaren.
Ja , när du ska göra tvära 90 graders svängar är det ett måste annars viker sig rören , blir tvärstopp i dom :worried:
 
L
Har du rörmodell så har du problem ute på linjen , slangarna ska träs igenom :worried: bättre då med dom som snäppes över , kan placeras var som helst :) de av metall något dyrare men kan inte ge sig , är stumma :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.