Under vilka tider på året kommer ni vara där?
Hur länge vid dom olika perioderna?
Vilken grundtemperatur vill ni hålla när ni inte är där?
Vilken temperatur vill ni hålla när ni är där?

Vad kommer det att vara för ventilationssystem (självdrag, fläktstyrd frånluft, fläktstyrd till-/frånluft)?
Var kommer tilluften att vara?
Var kommer frånluften att vara?

Hur täta kommer ytterväggarna att vara?
 
D
Min plan är att framför skjutdörren i V-rum köra med folie/alumat.....

Dvs:

Golvspån
Reflektormatta/platta
Folie/alumat
Parkett 14-18 mm

I sovrummet (i hela rummet) 7m2, alltså inte bara framför skjutdörren (2,7m) tänkte jag också köra folie/alumat:

Dvs:

Golvspån
Reflektormatta/platta
Folie/alumat
Heltäckningsmatta
 
D
Vi kommer använda huset året om

Vi kommer vara där ungefär hälften av helgerna under vintern

Om det är bra kommer vi sänka temperaturen till 12-16 grader när vi inte är där.

I taket ligger det 20-25 cm isolering och i väggarna 15 cm isolering
 
D
Idag är det tilluft i varje rum (ett 10 cm hål i varje sovrum). Utluften vet jag faktiskt inte hur det är löst. Sitter iaf inga elektriska fläktar.

Jag antar att man vill ha åtminstone 20 grader i huset året om när man är där.

Primär uppvärmningskälla kommer vara en centralt placerad LLVP.

De glasskjutdörrar vi kokar på har u-värden mellan 0,8 upp till 1,8u.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.