Ja då det blir 3 slingor på en sammanhängande yta.
 
D
Inte tre separata slingor med tre termostater?
 
D Derbyboy skrev:
Inte tre separata slingor med tre termostater?
Samma rum. Med separata termostater skulle en slinga försöka värma allt om inte termostaterna har kalibrerade givare på samma ställe och alla inställda exakt lika med samma temperaturavdrift på alla ingående komponenter. Så nej, bara en termostat som styr en kontaktor i elcentralen.
 
D
Och till kontaktorn kopplar jag In EN slinga på typ 300m?
 
Nej, tre slingor på varsin fas. Maxlängden med T2-röd är 100m, 1kW.
 
D
Alltså jag tänkte

tre fönster (1-3).

1) termostat + 100m slinga ——> elcentral

2) termostat + 100m slinga ——> elcentral

3) termostat + 100m slinga ——> elcentral
 
Frågar du hur jag skall göra eller hur du skall göra ....:thinking:
 
D
Både och :)

Hur lång slang lägger du?
 
3 * 100m.

I ditt fall är slingorna i olika avskilda rum så där är det mera lämpligt med en separat termostat för varje slinga.
 
D
Mm, frågan är ens om jag behöver lägga T2-röd.....är ju inte så att jag kommer ha mattor eller möbler precis framför panoramafönstren
 
D
Jaaaa!

Jag slipper skivorna och att fylla ut med gips där.....

Frågan är om man kan byta termostat. Jag vill ha en termostat som kan styras med Zwave.
 
Fast det skall vara plattor under folien med ,,,
 
D
Annat än 22 mm golvspån?

Fy fan de hittar alltid sätt att tjäna pengar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.