Hej, har haft okunniga hantverkare hos mig (se den här tråden
https://www.byggahus.se/forum/threads/har-nog-rakat-ut-foer-en-riktig-skojare.386674/) som har lagt laminatgolv i kök på 12 kvm och i vardagsrum på 20 kvm och sen satt karmar och trösklar och socklar efter golvläggningen.
Jag kan inget om golvläggning utan har gått på känsla här att något är fel. Det är tydliga skarvar (som att de inte klickat i golvet ordentligt) på hela golvet i båda rummen (se bilder) och golvet är dåligt planerat med skarvar nära trösklar och sånt. Suck.
Firman säger att de ska fixa det här och lägga om golvet, dvs. ta upp golvet igen och göra om det och nu är min fråga: Går det? Kommer inte golvet att gå sönder om man tar upp det igen? Det är pergo laminatgolv.
Och hur blir det med trösklar och sånt? Golvet ligger för tätt mot dörrposter och väggar (antagligen). Jag ville ha ett nytt fräscht golv med nya fina socklar och nu ska de riva allt och spika tillbaka de ”nygamla” socklarna med härdat lim och dubbelt så många spikhål. Vill inte ha den skiten!
Helst av allt vill jag bara bli av med det här skojarföretaget och anlita riktiga hantverkare. Att de ska ersätta mig för golvet (som jag redan betalat). Jag påpekade iaf 2 gånger för ”golvläggaren” att det inte var bra, men nu vill chefen på firman testa.
Hur hade ni gjort om ni var jag?
Bara ledsen och besviken här känner jag. Har tappat förtroende för andra människor helt jag