5 338 läst ·
55 svar
5k läst
55 svar
Gods i ackumulatortank?
Tack för alla svar!
Har lusläst väldigt mycket på på forumet om detta ett tag och de verkar som jag har förstått de hela rätt.
För som sagt, med stor tank är skiktningen oerhört viktig annars försvinner idén med den tänker jag. Har man en liten tank som värms med max ett ilägg så är den knökfull så känns de inte riktigt lika viktigt..
Min stora farhåga va ju som rubriken lyder godset i tanken då de enligt säljaren bara va 2mm men de stämmer inte enligt tillverkaren. Har dom gjort den är de absolut minimum 3mm.
Storlek på hus vet ja inte riktigt än. Har inte ens köpt huset grejerna ska va i än Men större än 250 kvm kommer de nog inte bli ens efter tillbyggnad..
Har iaf bestämt mig för att jag ska köpa den, kan va en chansning men är ju inga jättepengar.. Nu ska de bara lösas transport hem. Har själv inte körkort som räcker till
Blir de jag som köper den kommer de självklart bilder!
Har lusläst väldigt mycket på på forumet om detta ett tag och de verkar som jag har förstått de hela rätt.
För som sagt, med stor tank är skiktningen oerhört viktig annars försvinner idén med den tänker jag. Har man en liten tank som värms med max ett ilägg så är den knökfull så känns de inte riktigt lika viktigt..
Min stora farhåga va ju som rubriken lyder godset i tanken då de enligt säljaren bara va 2mm men de stämmer inte enligt tillverkaren. Har dom gjort den är de absolut minimum 3mm.
Storlek på hus vet ja inte riktigt än. Har inte ens köpt huset grejerna ska va i än Men större än 250 kvm kommer de nog inte bli ens efter tillbyggnad..
Har iaf bestämt mig för att jag ska köpa den, kan va en chansning men är ju inga jättepengar.. Nu ska de bara lösas transport hem. Har själv inte körkort som räcker till
Blir de jag som köper den kommer de självklart bilder!
Som referens på godstjocklek har jag precis lagat en tank till en kompressor. Tanken är specad för 10bars tryck. Jag provtryckte till 12bar när jag lagat.
Godset var 3mm i den. Så även om tanken är i 2mm så borde det inte vara något problem med tanke på det låga trycket.
Godset var 3mm i den. Så även om tanken är i 2mm så borde det inte vara något problem med tanke på det låga trycket.
Det är inte jämförbart. Storleken gör att det blir mycket större krafter. Du kan köra flytande gasol genom en tunnväggig plastslang. Men blir det större diameter ökar krafterna snabbt.
Ja de är ju som sagt de jag varit lite tveksam inför men efter att ha pratat med tillverkaren så kunde dom garantera att de är minst 3 mm gods i den så länge de är dom som gjort den.
Vilket betyder att säljaren mätt fel för när jag sa de till han så sa han dom hade höftat de med en tumstock.. Känns inte så exakt..
Vilket betyder att säljaren mätt fel för när jag sa de till han så sa han dom hade höftat de med en tumstock.. Känns inte så exakt..
Vem är tillverkaren?
Vad har tanken varit kopplad till tidigare?
Vad har tanken varit kopplad till tidigare?
Nils-Orvar skrev:
Götlinds svets. Den har enligt ägaren varit tänkt att köras mot två värmepumpar, vet ej vilken sort, för 10 år sen. De blev tydligen inte bra så den har stått tom sen dess.
De va förresten inte säljaren som gjorde de, den stod där när han köpte gården.
Jag måste uppenbarligen hinkat i mig en dunk hembränt samt snortat några linor kåda (kör jag rätt tugg??). När viljan att skriva, är större än förmågan att förstå. Ja, då kan det gå som det går!D Daniel 109 skrev:
Summa sumarum:
Du har rätt. Jag har fel.
Vov!
Så, då va tanken såld till nån annan. Då va de projektet åt helvete oxå. Är väl lika bra då de inte verkar bli nåt med huset vi skulle köpa ändå.. Livet flyter inte på direkt kan man säga..
funderar fan på att sälja pannan oxå. Nån som vet vad man kan få för en fräsch solo innova 50 kW med ny keramik, ny lucktätning och nästan helt ny rökgasfläkt?
Fan, är de enda ordet jag har om livet just nu..
funderar fan på att sälja pannan oxå. Nån som vet vad man kan få för en fräsch solo innova 50 kW med ny keramik, ny lucktätning och nästan helt ny rökgasfläkt?
Fan, är de enda ordet jag har om livet just nu..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden