12 034 läst ·
104 svar
12k läst
104 svar
Givare i spannmålsfack i silo
hehe ball. men vad kostar en sån på egentligen, säkert svindyr och verkar lite otymplig. men som sagt jäkligt häftig grej, aldrig sett. kunde inte öppna databladet. hur stor/liten är den egentligen?stomneby skrev:
Hej Kelso har inte någon större koll på priset men avancerad gissning skulle väl landa på ca 2000sek. Prova att sök på rotary paddle level switch så hittar du nog en del. Hittade detta vid en snabb koll http://www.omega.com/ppt/pptsc.asp?ref=LVD-803_LVD-804
/H
/H
oj, då kommer bara priset på nivåvakterna hamna på 14.000 =) tror inte det är lyckat. hehe behöver mänligen 7 st i sådant fall.stomneby skrev:
Hej igen det finns en sniklösning som kanske skulle duga tänk dig att du gör ett cirkulärt hål i siloväggen på ca 150mm moterar fast en gummiduk eller liknande över hålet med en ring av valfritt materiel. Mot gummidukens utsida sätter du en mikrobrytare med lång arm. När säden fyller silon så trycker den på gummit som buktar ut och aktiverar brytaren. Från high tec till beprövat bonnsmide
/H
/H
=) TAck!
Det är glasklart nu när jag få se det, så svårt att se i huvudet.
Men nu är tidsreläts spole dragen även när inte motorerna går, sak det vara så? Ska den inte ligga någonstans efter startknappen istället?Kan man använda dom där orangea tidsreläna (om du vet vilka jag menar), dom är brumfria om jag inte minns fel, elelr det kanske alla tidsrelän är! =)
Det är glasklart nu när jag få se det, så svårt att se i huvudet.
Men nu är tidsreläts spole dragen även när inte motorerna går, sak det vara så? Ska den inte ligga någonstans efter startknappen istället?Kan man använda dom där orangea tidsreläna (om du vet vilka jag menar), dom är brumfria om jag inte minns fel, elelr det kanske alla tidsrelän är! =)