S
nu räknar jag all "gummi"baserat tätskikt som kladd.
sätt matta.
sen skall du ju använda godkända system.
men välj ett system av regler också.

Jag har inte kollat in biltemas system på sistonde. För några år sedan marknadsfördes det som godkänt enl. de då nya BKR reglerna. Vilket bara var delvis sant. det var godkänt att användas på massiva väggkonstruktioner i betong och liknande, men inte på skivmaterial. Det var ganska ful marknadsföring. Men jag misstänker att de själva inte begrep att de lurade kunderna.

Numera är det fullt ut godkända (tror jag).

Personligen är jag lite skeptisk till system som "skapas" av marknadsföringsbolag. Dvs på Biltema sitter det inköpare som i princip sätter ihop systemet, samma inköpare som på förmiddagen väljer skruvleverantör, och igår eftermiddag lade ut en upphandling på avgasrör. Kanske sitter och hittar en ny leverantör av tätskiktsduk som är 10öre billigare än den som användes förra månaden. Och hur var det nu med godkännandet?

Det jag skriver ovan är min personliga uppfattning/föreställning om hur det funkar hos biltema, kan vara helt fel.

Om du däremot tar ett fabrikat som är just tätskikt, Ex. LIP eller Mapei så sitter där en produktorganisation som själva har utvecklat sitt system, de tillverkar inom företaget det mesta som hör till systemet, de köper troligen in vissa delprodukter från andra, men de vårdar sin egen produkt och sitt eget varumärke. De skulle aldrig riskera sitt rykte med att plötsligt byta ut en delprodukt utan att se till att förnya typgodkännandet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.