Måste komma åt ett ventilationsschakt för att ev isolera rören ca 2m och kan endast göra det genom att såga mig genom en innervägg med gips på båda sidor om reglarna.

Första skivan blir inget problem att fästa tillbaka men hur gör man enklast om jag måste tillbaka med den inre gipsskivan?

Någon som har en enkel lösning?
Blir svårt att hålla fast den inre skivan också när man ska sätta den i hålet.

Tacksam för förslag!

Skiss av ett ventilationsschakt och innervägg med gips, där skivan markerats att såga runt reglarna för åtkomst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilationsrör i ett trångt schakt med gipsskivor på sidorna och en elkabel i förgrunden.
Skapa konto

Det är lite knepigt att förstå vad du menar men antar att du menar att du inte har något att skruva tillbaka gipsskivan emot när du väl sågat ut den?

Syns den inre gipsskivan någonstans?

Gipsskivelim och gipsskruv. Finns speciella som är gjorda för att skruva gips i gips

• Gilla
Perham
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Det är lite knepigt att förstå vad du menar men antar att du menar att du inte har något att skruva tillbaka gipsskivan emot när du väl sågat ut den?

Syns den inre gipsskivan någonstans?
Hej, exakt. Har en innervägg med gips-regel-gips. Kommer bara åt att skruva från ett håll när jag ska återställa.

Sätt reglar/plankor tvärs över på baksidan och fäst gipset i dem sen (svarta linjerna) du bör kunna fästa dem när det är öppet.

• Ritning visar gipsskiva fäst med svarta linjer i reglar över ventilationsschakt; sidovy.
    Skapa konto
  • Gilla
Perham
  • Laddar…
Här är en video

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.