Jag ska sätta upp gipsskivor på befintlig vägg. Två väggar är betong och en är lättbetong. Väggarna är lite smått ojämna så tänkte limma upp gipsskivorna innan jag skruvar (?) fast dem. Det är totalt sju gipsskivor. Vilket typ av av lim ska användas? Fick tips med någon form av montagelim tror jag men är rätt osäker, finns ju en djungel.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Varför vill du ha upp gipsskivor på väggarna?

T TypRätt skrev:
Varför vill du ha upp gipsskivor på väggarna?
För att det finns en del ojämnheter efter att ha rivit en vägg. Alternativet att bredspackla hela är jag inte så sugen på.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
J
Om väggarna är ojämna, kommer ju gipsskivorna att spricka.

Regla upp och skruva fast de

J Jorel03 skrev:
Om väggarna är ojämna, kommer ju gipsskivorna att spricka.

Regla upp och skruva fast de
Nej så ojämna är de inte. Det är egentligen bara två ställen som den är ful på och det är där vi har rivit en tidigare vägg

Om ojämnheterna du har på befintliga väggar består av dalar, inte toppar, så kan din idé att limma upp gips fungera. Vilket "klet" som helst på tub lär fungera, köp billigaste du hittar på typ Biltema/Jula o ös på....

Men är det bara på några enstaka ställen så förstår jag inte varför du inte istället bara spacklar i slipar.

K Kasken skrev:
Om ojämnheterna du har på befintliga väggar består av dalar, inte toppar, så kan din idé att limma upp gips fungera. Vilket "klet" som helst på tub lär fungera, köp billigaste du hittar på typ Biltema/Jula o ös på....

Men är det bara på några enstaka ställen så förstår jag inte varför du inte istället bara spacklar i slipar.
Det var en snickare som rekommenderade att jag skulle göra så här. Men det är en del att slipa innan man kan spackla.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Limma med Ardex S 48

• Gilla
newbee
  • Laddar…
V Vante skrev:
Limma med Ardex S 48
Tack.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.