49 626 läst ·
320 svar
50k läst
320 svar
Ger Isovers distanshylsa luftspalt (fasadskiva)?
Jag skrev inte om min fasad, om det är ett fuskbygge eller inte har väl inte med forskarsiffrorna att gör?????H hul skrev:
Det jag ville ta upp är om siffrorna, dvs luftomsättning, räcker för alla alternativen eller vilken nivå som eventuellt är den man skall sträva efter. Men du ville prata om min fasad, mitt fuskbygge eller om den läcker fukt/vatten vilket är helt ointressant......
Forskning sker med en baktanke. Ett företag hjälper till med sin "kunskap".R roli skrev:Jag skrev inte om min fasad, om det är ett fuskbygge eller inte har väl inte med forskarsiffrorna att gör?????
Det jag ville ta upp är om siffrorna, dvs luftomsättning, räcker för alla alternativen eller vilken nivå som eventuellt är den man skall sträva efter. Men du ville prata om min fasad, mitt fuskbygge eller om den läcker fukt/vatten vilket är helt ointressant......
De var ett exempel.R roli skrev:Jag skrev inte om min fasad, om det är ett fuskbygge eller inte har väl inte med forskarsiffrorna att gör?????
Att man kan inte sätta en siffra på vad som är okej luftomsättning för de beror ju på så många parametrar.
Typ av fasad, geografiskt läge, huset står på en kulle eller ej, tätbebygg område?
Men när de finns forskning som visar på att enbart horisontell läkt ej är okej så hade jag följt de.
Varför är alltid stålprofiler perforerade annars?