S
H hul skrev:
Byggs A-hus med eller utan korslagd läkt?
Kan du inte läsa min fel skrivna text nu?

S
Tycker det bara är roligt med dessa skolbänk chefer. Som i princip bara sig till grejer.

H
SBH skrev:
Kan du inte läsa min fel skrivna text nu?
De var bara en fråga för jag visste inte om han svara på de du skrev fel eller när du ändrade dig.

Förresten kan du inte svara på varför stålprofilerna när man monterar fasadskivor/sten etc är perforerade?

H
Tycker absolut inte admin ska radera något.
Dela sådan upp tråden i olika trådar.
De är ju ett aktuellt ämne så de borde finnas kvar.

Snarare rensa bort lite inlägg så fall om man vill göra något.

H hul skrev:
Orimlig fråga, hur ska jag kunna veta hur mycket fukt din fasad släpper igenom?
Ditt bygge kan vara ett riktigt fuskbygge då krävs självklart en större luftomsättning.

Ventilerar du inte bort fukten så får du en enstegstätad konstruktion och de är vi nog överens om att du inte vill ha.
Jag skrev inte om min fasad, om det är ett fuskbygge eller inte har väl inte med forskarsiffrorna att gör?????

Det jag ville ta upp är om siffrorna, dvs luftomsättning, räcker för alla alternativen eller vilken nivå som eventuellt är den man skall sträva efter. Men du ville prata om min fasad, mitt fuskbygge eller om den läcker fukt/vatten vilket är helt ointressant......

H hul skrev:
Byggs A-hus med eller utan korslagd läkt?
Inlägg 15 är en bild på A-hus vägg. Dom gör som Isover föreskriver.

H
R RoBo skrev:
Inlägg 15 är en bild på A-hus vägg. Dom gör som Isover föreskriver.
Okej då vet jag

S
R roli skrev:
Jag skrev inte om min fasad, om det är ett fuskbygge eller inte har väl inte med forskarsiffrorna att gör?????

Det jag ville ta upp är om siffrorna, dvs luftomsättning, räcker för alla alternativen eller vilken nivå som eventuellt är den man skall sträva efter. Men du ville prata om min fasad, mitt fuskbygge eller om den läcker fukt/vatten vilket är helt ointressant......
Forskning sker med en baktanke. Ett företag hjälper till med sin "kunskap".

S
H hul skrev:
Okej då vet jag
Du har säkert husmanskost nära till hands. Va skrivs det där

H
R roli skrev:

De var ett exempel.
Att man kan inte sätta en siffra på vad som är okej luftomsättning för de beror ju på så många parametrar.
Typ av fasad, geografiskt läge, huset står på en kulle eller ej, tätbebygg område?

Men när de finns forskning som visar på att enbart horisontell läkt ej är okej så hade jag följt de.
Varför är alltid stålprofiler perforerade annars?

H
SBH skrev:
Forskning sker med en baktanke. Ett företag hjälper till med sin "kunskap".
Du menar att de är den hemska läktleverantörerna som är i farten och vill sälja mer läkt?

H
SBH skrev:
Varför svarar du inte på varför stålprofiler är perforerade?

S
H hul skrev:
Husama

S
H hul skrev:
Varför tar du in ett montage där du har helt andra förutsättningar?
Det finns skiver som skall monteras med T profiler. För att dom ska vara täta.

S
SBH skrev:
Det skall stå Husama.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.