9 349 läst ·
62 svar
9k läst
62 svar
Går denna borrmaskin att rädda?
Det såg inte så livsfarligt ut 
Men grattis till reparationen, varför hade du kopplat ur knappen ? för testkörningen ?
..Kom på ett annat problem med min, om man använder "låsknappen" till avtryckaren så kan den kärva när man ska ha loss den igen, troligen beror det väl på skit, ska se om det går att göra rent nån dag..
Men grattis till reparationen, varför hade du kopplat ur knappen ? för testkörningen ?
..Kom på ett annat problem med min, om man använder "låsknappen" till avtryckaren så kan den kärva när man ska ha loss den igen, troligen beror det väl på skit, ska se om det går att göra rent nån dag..
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Kul att se! Har en precis likadan orange B&D.F fredand44 skrev:Lite framgång. Hade lite tid att ge mig på att löda ihop brottet igår. Tog lite kardel från en 1,5 fk samt lite krympslang. Väldigt väldigt pilligt.
Ett par timmar idag så tror jag att jag fick ihop den rätt igen.
Men testade detta absolut LIVSFARLIGA test, så jag understryker att gör absolut inte detta om du inte är 100% säker på vad du gör.
[video]
Använder den regelbundet och den funkar bra. Vilket är ganska imponerande med tanke på åldern.
Jag frågade chatgpt om felkällor. Han rankade dem så här:GlennB skrev:
Det såg inte så livsfarligt ut
1 kondensatorn
2 tryckkontakten
3 lindningen
Så jag gick efter den listan, kanske tyvärr för det ser svårt ut att få i kablarna på lastsidan igen. Men nu vill man ju inte ge upp.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden